Kelias Rokiškis-Jūžintai paskutinį kartą remontuotas 2017 m. ir tai – tik 2 km ilgio ruožas... (0)

Birželio 12 d. kelyje Rokiškis-Jūžintai buvo vykdomi kelio remonto darbai – AB „Kelių priežiūra“ brigada „lopė“ pavojingas kelio išdaužas. Darbas darbu, tačiau kelyje, kurio atskiruose ruožuose reikalingas rimtas remontas, toks tvarkymas – mažai naudingas. „Rokiškio Sirena“ kreipėsi į AB „Via Lietuva“, kurios atsakomybėje yra minėtas kelias ir kuriems niekaip nepavyksta įrodyti, kokia prasta kelio dangos būklė. Pasidomėjome, kada paskutinį kartą kelias matė ir jautė rimtesnę priežiūrą, nei tik duobių „palopymus“ ir paaiškėjo, kad paskutinį kartą jis tvarkytas prieš 8-erius metus ir tai – tik 2 kilometrai. Kita „nuostabi“ žinia, kad nors ir įrašytas į Valstybinės reikšmės rajoninių kelių prioritetinę eilę, čia jis taip pat išskirstytas ruožais, o artimiausia eilė – 117.
AB „Via Lietuva“ korporatyvinės komunikacijos projektų vadovas Vytenis Utaras atsakė į bendrovei pateiktus klausimus:
– Kada paskutinį kartą buvo atliktas rimtas kelio Rokiškis-Jūžintai remontas?
– Valstybinės reikšmės rajoninis kelias Rokiškis–Jūžintai (Nr. 3607) buvo tvarkomas etapais, atliekant paprastojo remonto darbus – paviršiaus apdarą – skirtingose jo atkarpose:
- 0,00–4,00 km ruožas suremontuotas 2004 m.;
- 4,70–5,90 km ruožas – 2008 m.;
- 10,00–10,70 km ruožas – 1994 m.;
- 10,70–11,40 km ruožas – 2002 m.;
- 13,00–14,60 km ruožas – 2002 m.;
- 14,60–15,00 km ruožas – 2004 m.;
- 15,00–16,10 km ruožas – 2002 m.;
- 16,25–18,55 km ruožas – 2017 m.;
- 18,80–20,50 km ruožas – 2005 m.
Visais atvejais buvo atliktas paprastasis kelio remontas, taikant paviršiaus apdaro technologiją. Paviršiaus apdaro technologija – tai kelio dangos priežiūros būdas, kai ant esamos dangos konstrukcijos sluoksnio užtepamas rišiklio (bitumo) sluoksnis, o ant jo paskleidžiama skalda. Tokiu būdu atnaujinamas kelio paviršius, pagerinamas sukibimas, sumažinami dangos nelygumai ir pailginamas kelio eksploatavimo laikas.
– O gal žinote kiek apskritai metų skaičiuoja šio kelio danga?
– Vidutinis kelio dangos amžius yra apie 20 metų. Seniausiai paprastasis remontas atliktas ruože nuo 10,00 iki 10,70 km prieš 31 m., o naujausias remontas – ruože nuo 16,25 iki 18,55 km prieš 8 m.
– Kelintoje vietoje šis kelias yra „Via Lietuva“ turimame tvarkymo darbų laukiančių kelių prioritetiniame sąraše?
– Valstybinės reikšmės rajoninis kelias Rokiškis–Jūžintai prioritetinėje eilėje taip pat suskirstytas atskirais ruožais. Jų numeriai eilėje tokie:
- Ruožas 0,00–4,10 km, eilės numeris 117.
- Ruožas 4,10–4,8 km, eilės numeris 1344.
- Ruožas 4,8–6,02 km, eilės numeris 1671.
- Ruožas 6,02–10,8 km, eilės numeris 825.
- Ruožas 10,8–16,24 km, eilės numeris 1370.
- Ruožas 16,24–18,53 km, eilės numeris 2880.
- Ruožas 18,53–20,79 km, eilės numeris 693.
– Kas gali daryti įtaką, kad kelias atsidurtų aukščiausiose pozicijose? Suprantu rajono vadovų pastangas, tačiau gal paspartinti tvarkymo procesus galėtų gyventojų, bendruomenių kreipimasis? Ar, pavyzdžiui, intensyvus skundų apie pavojingas pažaidas srautas valstybinės reikšmės keliuose trumpuoju tel. 1871?
– Sprendžiant, kurie valstybinės reikšmės keliai turėtų būti įtraukti į prioritetinį tvarkomų objektų sąrašą, taikomi aiškiai apibrėžti kriterijai. Pagal galiojančią metodiką vertinami ruožai atsižvelgiant į šiuos pagrindinius rodiklius: kelio dangos būklę, kelio dangos nelygumus, bendrą eismo intensyvumą, krovininio transporto eismo intensyvumą bei socialinius veiksnius.
– Vienas kriterijų – eismo intensyvumas. Koks minimalus kiekis per parą (kalbant apie rajoninius kelius) turi pravažiuoti automobilių, kad būtų atkreipiamas didesnis dėmesys į kelio dangos kokybę?
– Automobilių srautas – tiek bendras, tiek krovininio transporto – yra vienas esminių kriterijų, pagal kurį vertinami valstybinės reikšmės kelių ruožai ir nustatomi jų remonto prioritetai. Kuo didesnis transporto srautas, tuo didesnė apkrova keliui ir tuo svarbiau užtikrinti tinkamą dangos būklę. Kalbant apie rajoninius kelius, vieno universalaus minimalaus automobilių skaičiaus, nuo kurio pradedama taikyti didesnė priežiūros ar remonto svarba, nėra nustatyta – vertinama kompleksinė informacija, į kurią be eismo intensyvumo įeina ir dangos būklė, nelygumas, krovininio transporto judėjimas bei socialiniai veiksniai. Tačiau didesnis eismo intensyvumas, ypač jei fiksuojamas ir krovininių transporto priemonių judėjimas, paprastai reiškia didesnį prioritetą sprendžiant dėl kelio remonto būtinybės. („Rokiškio Sirena“ žiniomis, eismo intensyvumas iki Laigalių yra 1 tūkst. 430 automobilių per parą, o nuo Laibgalių iki Jūžintų 500 aut./parą – aut. past.)
– Kiek kasmet bendrovė skiria lėšų kelio Rokiškis-Jūžintai dangos priežiūrai ir aptvarkymui, jei skiriama atskirai konkretiems keliams?
– Kelio Nr. 3607 ruožo nuo 0,00 iki 19,00 km priežiūrai 2024 m. buvo skirta lėšų periodinei priežiūrai ir atskiriems infrastruktūros objektams remontuoti. Periodinei priežiūrai, į kurią įeina: mažos apimties dangos taisymo darbai, asfalto lopymas, kelio ženklų keitimas, kelkraščių tvarkymas ir panašūs darbai, buvo išleista 15,4 tūkst. eurų su PVM. Tais pačiais metais buvo suremontuotas tiltas per Audros upę – šio objekto remonto darbų vertė siekė 25,5 tūkst. eurų su PVM. Vidutinė asfalto dangos taisymo kaina vienam kelio kilometrui sudarė apie 810 eurų.
– „Rokiškio Sirena“ turima informacija, 27 km ilgio kelyje rimtas kelio dangos atnaujinimas reikalingas, maždaug, 8-iems km (blogiausi ruožai yra 0 km-3 km; 4,1 km-4.6 km; 6 km-8 km; 9 km-11 km). Klausimas – kiek preliminariai galėtų kainuoti rimtesnis šios atkarpos važiuojamosios dalies sutvarkymas? Ar nepaskaičiuojama, kad išlaidos atsipirktų per kelerius metus, kai nebereiktų skirti finansavimo nereikšmingam kelio lopymui?
– Priklausomai nuo pasirinktos remonto technologijos, paprastojo remonto kaina vienam kelio kilometrui gali svyruoti nuo 0,2 mln. iki 0,5 mln. eurų. Tuo tarpu kapitalinio remonto darbai yra gerokai brangesni – jų kaina vienam kilometrui siekia nuo 1,85 mln. iki 2,65 mln. eurų. Šiuo atveju jūsų nurodytam ruožui paprastasis remontas galėtų kainuoti nuo 1,6 iki 4 milijonų eurų, o kapitalinis – nuo 14,8 iki 21,2 milijonų eurų.
– Ar skyrusi finansavimą išdaužų tvarkymui „Via Lietuva“ bent kažkur patikrina, stebi atliktų darbų kokybę?
– Kelių priežiūros darbų kontrolę atlieka techninės priežiūros viešąjį konkursą laimėjusios įmonės specialistai. Šiuo metu šias funkcijas vykdo akcinės bendrovės „Viamatika“ specialistai, kurie reguliariai tikrina kelius ir vertina jų bei jų elementų tinkamumą naudoti. Vertinimas atliekamas vadovaujantis Kelių priežiūros vertinimo metodikos reikalavimais.
– Ar galėtumėte suteikti vilties kasdien į Jūžintus ar iš jų į darbus vykstantiems vairuotojams, kurių automobiliai du kartus per dieną „eina“ techninę važiuoklės stabilumo patikrą, kad kelias, visgi, bus rimčiau tvarkomas?
– Suprantame gyventojų patiriamus nepatogumus ir girdime Jūžintų kryptimi kasdien važiuojančių žmonių lūkesčius. Kelias Rokiškis–Jūžintai šiuo metu nėra pamirštas – jis įtrauktas į stebėsenos lauką, nuolat vertinama jo būklė pagal nustatytus kriterijus: dangos defektus, eismo intensyvumą, socialinius veiksnius. Nors konkreti data, kada bus atliktas kapitalinis ar didesnės apimties remontas, šiuo metu nėra nustatyta, galime patikinti, kad šio kelio būklė žinoma ir fiksuojama.
– Dėkoju už skirtą laiką.