Modernizuos Panemunėlyje esančią pervažą per traukinio bėgius (0)
Nors traukinių dundesį Rokiškio apylinkėse išgirsti tenka jau nebe taip dažnai, kaip anksčiau, visgi traukinio bėgiai dar nėra „nurašyti“. Panemunėlyje, Juozo Tūbelio gatvėje esanti automobilių pervaža per geležinkelį pateko į 14-os pervažų šalyje sąrašą, kurių modernizavimui Lietuvos Susisiekimo ministerija skyrė daugiau kaip 5 milijonus eurų.
Iki 2025-ųjų pabaigos planuojama atnaujinti 14-a pervažų per traukinio bėgius traukinių stotyse ir (ar) tarpstočio ruožuose, kur yra intensyvus traukinių ir automobilių eismas. Viena iš pervažų – Panemunėlyje esanti pervaža kelio „Skapiškis-Rokiškis“ atkarpoje.
AB „LTG Infra“ (geležinkelių infrastruktūra) komunikacijos skyriaus specialistas Domas Jurevičius patikslino, kad modernizuoti numatyta pervaža yra 129+632 km pikete.
„Pervažoje planuojama įdiegti šias eismo saugą gerinančias priemones: APS sistemą su visą automobilių kelio važiuojamąją dalį užtveriančiais užtvarais ir pėsčiųjų perėjos šviesoforų valdymo funkcionalumu, pervažos atitveriamąją signalizaciją, vaizdo stebėjimo sistemą. Planuojama, kad visų numatytų 14-os pervažų Lietuvoje modernizavimas truks 12 mėn. nuo sutarties pasirašymo. Konkretus pervažų modernizavimo grafikas bus sudaromas jau pasirašius sutartį su tiekėju“, – kol kas nedetalizavo pašnekovas.
Anot jo, visas būtinų modernizuoti pervažų sąrašas buvo sudarytas remiantis AB „LTG Infra“ pervažų vertinimo metodika modernizavimui ir rekonstrukcijai: „Pagal šią metodiką vertinami tokie veiksniai, kaip automobilių intensyvumas per pervažą, uždarytos pervažos laikas per parą, traukinio matomumas iš automobilių kelio visomis kryptimis, esamos signalizacijos lygis, traukinių greitis per pervažą, eismo įvykių kiekis ir kt.“.
Kokio dydžio investicijos iš ministerijos numatytų 5 mln. eurų bus skirtos konkrečiai Panemunėlio pervažai, D. Jurevičius neatskleidė teigdamas, kad kol nepasirašyta sutartis, šios informacijos suteikti negali.