Ruošiamasi asfaltuoti 5-is Rokiškio rajono žvyrkelius – rajono vadovai apie tai svajoja atsargiai (0)
Susisiekimo ministerija antradienį patvirtino AB „Via Lietuva“ parengtą valstybinės reikšmės kelių su žvyro danga asfaltavimo programą. Daugiau nei 400 milijonų eurų vertės programoje – 193 Lietuvos valstybinių žvyrkelių ruožai, kurių gretose ir 5-ios atkarpos, esančios Rokiškio rajone. Tiesa, programa bus vykdoma etapais ir tęsis net 7-erius metus...
Pagrindines bėdas paliko
Ministerijos skelbiamoje informacijoje nurodoma, kad naujoji žvyrkelių asfaltavimo programa startuoti turi jau šiais metais. Deja, tai nereiškia, kad greitai pasimatys ir jos rezultatai. Programos sąraše iš viso – 193 visos šalies keliai: apie 750 km valstybinės reikšmės žvyrkelių. Bendra programos vertė siekia 425 mln. eurų.
Pasak Rokiškio rajono savivaldybės vicemero Antano Taparausko, itin laukiamų, problemiškiausių Rokiškio rajono kelių, dėl kurių asfaltavimo savivaldybė kovoja jau ilgą laiką: Jūžintai-Kamajai ir Onuškis-Ilzenbergas asfaltavimas pateko į skirtingas programas.
„Rokiškio rajono kelio Kamajai-Jūžintai ruožas nuo 0,000 km iki 11,336 km pateko į programos I etapą. Sąraše šis kelio ruožas atsidūrė 30-toje vietoje iš įtraukų 58 Lietuvos kelių ruožų. Nepaisant to, kad programa turi startuoti jau šiais metais, tam tikrą laikotarpį bus dar ramus etapas. Fizinių darbų dar nepamatysime ir kitais metais, nes prasidės projektavimo darbai, tada – paslaugos pirkimas, kuris gali trūkti iki 6 mėn. gal ir dar ilgiau. Tik po projektavimo prasidės viešieji pirkimai darbams. Tikrai nereikia bijoti, kad pirkimai neįvyks. Projektas – didelis, beveik 12 km asfalto – o ir „Via Lietuva“ suinteresuoti rasti rangovus“, – kalbėjo vicemeras.
Tikisi atsargiai
Visgi rajono vicemeras šyptelėjo, jog net ir patvirtinus programą bei sąrašus, kalbėti reikia atsargiai: „Viskas priklauso nuo finansavimo. Pastaruosius trejus metus iš valstybės biudžeto kelių tiesimui ir priežiūrai skiriama 540 mln. eurų. Bet prie to prisideda ir Europos Sąjungos fondai, ir bankų solidarumo įnašas apie 150 mln. eurų. Skiriamos sumos didėja, deja, pastaruoju metu matome ir tendenciją, kad šalyje kasmet daugėja kritinės būklės tiltų... Kyla grėsmė žvyrkelių asfaltavimui „konkuruoti“ su šalies tiltų remontu. Tikėkimės, kad taip nebus“.
A. Taparauskas sakė, kad naująja programa siekiama iki 2035 m. sumažinti valstybinės reikšmės kelių su žvyro danga, kurių šiuo metu Lietuvoje iš viso yra daugiau nei 5 tūkst. km.
AB „Kelių priežiūra“ Rytų regiono vadovas Laimis Magyla patikslino, kad vien Rokiškio rajone valstybinės reikšmės keliai su žvyro danga sudaro 256 km. Beveik dvigubai daugiau kilometrų žvyrkelio yra priskiriama rajono savivaldybės žiniai.
Už brūkšnio neliks
Į antrąjį programos etapą pateko kelio Nr. 3601 Rokiškis-Juodupė-Onuškis-Ilzenbergas ruožas nuo 25,293 km iki 30,591 km. Iš viso į II-os programos etapą įtraukta 50 Lietuvos kelių ruožų, o Rokiškio rajone esančio minėto kelio atkarpa atsidūrė 73-oje sąrašo vietoje.
Anot vicemero, tai nereiškia, kad kelias „liko už brūkšnio“, tiesiog, darbai šioje atkarpoje vyks kitu etapu. Iš viso naujosios programos įgyvendinimas suskirstytas į 6 etapus ir kiekviename iš jų yra rajono žvyrkelių ruožų: III-ajame etape įtrauktas kelio Nr. 3607 Jūžintai-Užpaliai ruožas, IV-ajame etape – kelio Nr. 3619 Obeliai-Lukštai-Juodupė ruožas nuo 10,085 km iki 14,496 km, į V-ąjį etapą – kelio Nr. 3634 Lailūnai-Alizava ruožas.
Visko nepalaimino
Sprendžiant asfaltuoti būtinų Rokiškio rajono kelių prioritetinį sąrašą, savivaldybės ir „Via Lietuva“ nuomonės šiek tiek išsiskyrė, o galutinį sprendimą priėmė kelio savininkė.
Kovo mėnesį vykusiame rajono tarybos posėdyje buvo patvirtintas toks sąrašas: pirmosios pozicijos skirtos Jūžintų-Kamajų ir Onuškio-Ilzenbergo atkarpoms, toliau buvo siekta pagerinti susisiekimą kelio Nr. 3619 Obeliai-Lukštai-Juodupė ruože nuo 10,085 km iki 14,496 km; taip pat kelio Nr. 3619 Obeliai-Lukštai-Juodupė ruože nuo 15,600 km iki 20,161 km ir kelio Nr. 3602 Panemunis-Kazliškis-Degeniai ruože nuo 3,877 km iki 10,548 km.
Klausimą: ar ir vėl sostinėje žino geriau, ko reikia provincijoje A. Taparauskas nulydėjo šypsena – natūralu, jog savivaldybės nuomonė ir bendrovės „Via Lietuva“ nustatyti kelių vertinimo kriterijai skiriasi.
„Savivaldybė preliminariai žino eismo srautus ir labiau žvelgia į gyventojų poreikius, o „Via Lietuva“ renka platesnius duomenis, turi įrenginius tikslesniems eismo intensyvumo matavimams, tad pagal jų išsikeltą metodiką prioritetai ir pasikeitė. Pagal „Via Lietuva“ trečioje programoje atsidūrė atkarpa Jūžintai-Užpaliai, nors mes manėme kitaip. Ten, žinau, aktyviai veikė ir pati bendruomenė šiuo klausimu“, – naujausiomis žiniomis apie taip laukiamus asfaltavimo darbus pasidalino A. Taparauskas ir pridūrė, jog siekiant, kad mūsų šalies keliai būtų tvarkomi iš esmės, o ne tik „gesinami gaisrai“, kasmet reikia apie milijardo eurų investicijų.
Atrankos kriterijai
Naujojoje programoje nurodomi tokie žvyrkelių atrankos kriterijai:
– bendras eismo intensyvumas;
– krovininio transporto eismo intensyvumas;
– kelio užbaigtumas; –
– gyventojų skaičius kelio aplinkoje;
– darbuotojų skaičius ūkio subjektuose kelio aplinkoje;
– vertinimas savivaldybėje;
– viešojo transporto ir mokyklinių autobusų maršrutai.
Praėjusios programos vykdymo metu 2018–2024 metais visoje šalyje buvo išasfaltuota daugiau kaip 1 tūkst. 400 km valstybinės reikšmės žvyrkelių. Šių darbų kaina siekė 522,6 mln. Eur.