Vieno rokiškėno istorija: kodėl sąžiningai atliekas rūšiuoti norintiems žmonėms tai tampa iššūkiu? (0)

Publikuota: 2024-11-07 Kategorija: Aktualijos
Vieno rokiškėno istorija: kodėl sąžiningai atliekas rūšiuoti norintiems žmonėms tai tampa iššūkiu?
Rokiškio Sirena nuotr. / Asociatyvinė nuotr.

Aktyvistai kasdien vis daugiau ir garsiau kalba apie Planetos (iš)saugojimą, o kaip vieną pagrindinių veiklų, prie kurių gali prisidėti kiekvienas žmogus, įvardija paprasčiausią atliekų rūšiavimą. Visgi, tie žmonės, kurie į rūšiavimą pažiūri tikrai atsakingai supranta, kad tai nėra taip jau paprasta.  

Vietoj rūšiavimo – į mišką?

Su „Rokiškio Sirena“ susisiekęs vyras kiek nustebęs dalijosi savo istorija: „Nutiko taip, kad kelyje „susitikome“ su gyvūnu. Rezultatas – sudaužyta mašina, teko keisti dalį automobilio priekio. Po remonto liko sulūžęs bamperis. Nuvežu jį į stambiagabaričių atliekų surinkimo aikštelę, esančią K. Donelaičio gatvėje, norėdamas priduoti ir sulaukiu atsakymo, kad – nepriima. Reikia vežti į Panevėžį, į tos pačios įmonės (K. Donelaičio g. atliekų tvarkymo aikštelė priklauso UAB „Panevėžio regiono atliekų tvarkymo centrui“ – aut. past.) sąvartyną. Kodėl? Ir gaunasi taip, kad Rokiškyje niekur negali priduoti automobilio buferio: atliekų aikštelė nepriima, į bendrą plastmasės konteinerį mesti negali... Tai tik į mišką nuvežti ir palikti“.

Vyras juokėsi, kad norėdamas sąžiningai prisidėti prie rūšiavimo kultūros puoselėjimo, dabar turėtų „įsimesti“ į automobilį sulaužytą buferį ir su šeima keliauti papramogaut į Panevėžį – kad kelionė nebūtų vien tik pasivažinėjimas.

„O jei paprasčiau – skatinamas ne rūšiavimas, o šiukšlinimas, nes net ir norėdamas, negali priduoti rūšiavimui. Aišku, gali važiuoti 200 km dėl planetos gėrio...“, – sarkastiškai istoriją užbaigė rokiškėnas.

Priima, bet nepriima

Internetinėje atliekų tvarkymo aikštelės svetainėje yra nurodyta, kokios atliekos čia surenkamos. Į K. Donelaičio gatvėje esantį stambiagabaričių atliekų surinkimo punktą gyventojai gali vežti: žaliąsias atliekas (nemokamas metinis limitas – 300 kg), padangas (n. m. limitas – 5 vnt.), metalą (n. m. limitas – 300 kg), popierių ir kartoną (n. m. limitas – 100 kg), plastiko atliekas (n. m. limitas – 30 kg).

Būtent į šią atliekų kategoriją turėtų patekti ir rokiškėno minėtas plastmasinis automobilio buferis, tačiau šalia visos informacijos iš karto nurodoma: „Pastabos: nepriimame plastikinių automobilių dalių ir užteršto plastiko atliekų“.

UAB „Panevėžio regiono atliekų tvarkymo centro“ eksploatavimo padalinio vadovas Dainius Kupstas aiškino, kad įmonės administruojamos didelių gabaritų atliekų surinkimo aikštelės  yra skirtos surinkti tas atliekas, kurios susidaro žmonių gyvenamuosiuose plotuose.

„Labai paprastai sakant – mes savo darbe esame ribojami įvairių leidimų, kuriuos išduoda Aplinkos apsaugos agentūra. Priimti automobilio buferio negalime, nes tai – ne gyvenamųjų plotų atlieka“, – trumpai komentavo pašnekovas.

Anot jo, automobilio dalį priduoti norinčiam rokiškėnui reikėtų kreiptis į UAB „Švaros komanda“ arba UAB „Žalvaris“, kurie specializuojasi tokio tipo atliekų surinkime ir tvarkyme.

Nuomonė – kitokia

Tačiau kalbintas UAB „Žalvaris“ Panevėžio regiono vadovas Modestas Liaudanskas buvo kategoriškas: PRATC aikštelė privalėjo priimti rokiškėno atvežtą bamperį.

„Mes dirbame su Panevėžio regiono įmonėmis. Atvažiuojame ir į Rokiškį, į AB „Rokiškio sūris“, UAB „Rokiškio mašinų gamykla“. Iš tos pačios PRATC aikštelės Rokiškyje išvežame pavojingas atliekas. Bet tai – dideli kiekiai ir mūsų nelabai domina pavieniai variantai. Kalbant konkrečiai apie šį atvejį, PRATC aikštelė, pagal viską, bamperį turėjo paimti: tai – paprastas, lengvas automobilinis plastikas, atliekos kodas – 160119. Juk jie priima ir baldus, ir padangas – aišku, nustatytus leistinus kiekius“, – dėstė M. Liaudanskas ir dar pasvarstė, kad atsisakymo priimti priežastimi galėjo būti jau pilnas aikštelės konteineris: „Nebent plastiko konteineris jau buvo pilnas, o žmogus atvežė visą priekabą tų bamperių. Kuo aš labai abejoju... Vieną bamperį PRATC priimti turėjo“.

„Kosminė“ kaina

M. Liaudanskas neigiamai situaciją įvertino net ir žmogiškuoju aspektu: dėl vienos detalės pridavimo žmogui keliauti iš Rokiškio į Panevėžį – brangu: „Kitas dalykas – net jei ir atvežtų mums, mūsų kainos yra kur kas didesnės pavieniams atvejams: žmogui vieno bamperio pridavimas kainuotų virš 50 eurų, kai PRATC – apie 12“.

UAB „Švaros komanda“ vadybininkė taip pat stebėjosi situacija – kodėl PRATC darbuotojai nukreipė žmogų į jų įmonę, tačiau plačiau pakomentuoti kol kas negalėjo, nes buvo laisvadienis

Dalintis naujiena
Rašyti komentarą

Rekomenduojami video