Tvaraus prekės ženklo indekse „Rokiškio sūris“ pateko į TOP 5 (0)

Publikuota: 2023-03-25 Kategorija: ELTA
Tvaraus prekės ženklo indekse „Rokiškio sūris“ pateko į TOP 5
Rokiškio Sirena nuotr. / Į pirmąjį penketuką maisto pramonės sektoriuje pateko ir „Rokiškio sūris“

Paskelbti 2023 metų Tvaraus prekės ženklo indekso (angl. Sustainable Brand Index) rezultatai parodė, kuriuos žinomus Lietuvoje prekės ženklus lietuviai laiko tvariausiais. Tyrime reitinguojama 12 šalies pramonės sektorių ir juose veikiančių įmonių.

Aktyviausia kova tarp įmonių vyksta maisto pramonės sektoriuje, kur reitinguojamos net 22 įmonės, tačiau jau 3 metus iš eilės šio sektoriaus lyderio pozicijoje laikosi lietuviška šeimos kepykla „Biržų duona“, kuri bendrame visų reitinguotų prekės ženklų sąraše taip pat užėmė aukštą 4-ąją vietą.

2023-ųjų m. Lietuvos įmonių indekse buvo vertinami net 84 žinomi prekės ženklai dvylikoje pramonės šakų. Tarp visų vertintų dvylikos veiklos kategorijų, maisto ir gėrimų pramonė užima 5-ąją vietą pagal tvarumą. 

Jau 3 metus iš eilės maisto pramonės tvarumo lyderių poziciją užima šeimos kepykla „Biržų duona“. Į pirmąjį penketuką šiame sektoriuje taip pat pateko „Vilkyškių pieninė“, „Vilniaus duona“, „Pieno žvaigždės“ ir „Rokiškio sūris“. 

Tvaraus prekės ženklo indeksas atskleidžia, kurie prekės ženklai pagal Lietuvos vartotojus yra tvariausi, t.y., vertinamas ne pats produkto ar paslaugos tvarumas, bet vartotojų požiūris. Šis tyrimas Lietuvoje atliekamas jau ketvirtus metus iš eilės ir tampa vis svarbesnis – prekės ženklai gali įsivertinti savo pastangas tvarumo link. Tvarumas apima ne tik vieną populiariausių temų – aplinkosaugą, bet ir socialinę atsakomybę bei valdysenos klausimus.

TOP 10 šalies prekės ženklų pagal Lietuvos vartotojus:

  1. „Lidl“
  2. „Humana“
  3. „Norfa“
  4. „Biržų duona“
  5. „Camelia“ vaistinė
  6. DPD
  7. „Omniva“
  8. „Eurovaistinė“
  9. „Gintarinė vaistinė“
  10. „Sėklos“ („Žalia stotelė“)

Tyrime pastebima, kad Lietuvos vartotojai tvarumu susidomėję šiek tiek labiau nei kitų Baltijos šalių gyventojai. 53 proc. lietuvių reguliariai kalba apie tvarumą su savo šeimos nariais ir draugais,  latvių – 51 proc, o estų – 45 proc. 

Tvarių prekės ženklų indeksą kasmet nuo 2011 m. sudaro Švedijos tyrimų bendrovė „SB Insight“. Tai – didžiausias Europoje nepriklausomas tyrimas apie tvarumą versle, skirtingose šalyse matuojantis vartotojų supratimą apie tvarumą įvairiuose sektoriuose. Būtina pažymėti, kad šis tyrimas nurodo ne tai, kiek prekės ženklai yra tvarūs, bet kaip jų tvarumą vertina vartotojai.

Šiuo metu, į indeksą įtrauktos aštuonios šalys: Švedija, Danija, Norvegija, Suomija, Nyderlandai, Lietuva, Latvija ir Estija. 

 

Dalintis naujiena
Rašyti komentarą

Rekomenduojami video