Rokiškio PMC Erasmus+ stažuočių patirtys (foto) (0)

Publikuota: 2024-07-11 Kategorija: Švietimas
Rokiškio PMC Erasmus+ stažuočių patirtys (foto)
RMPC nuotr. / Rokiškio PMC džiaugiasi sėkmingai įgyvendinęs Erasmus+ projektą

Rokiškio PMC džiaugiasi sėkmingai įgyvendinęs Erasmus+ projektą Nr. 2023-1-LT01-KA121-VET-000117682. Šis projektas suteikia nepaprastą progą profesinio mokymo bendruomenei tobulinti savo profesines kompetencijas, plėsti tarptautinį bendradarbiavimą ir kurti ilgalaikes partnerystes su kolegomis iš kitų Europos Sąjungos šalių.

Projekto metu visi dalyviai pagerino ne tik profesines, bet ir bendrąsias kompetencijas, anglų ir kitų užsienio kalbų žinias, pasisėmė naujų idėjų: kūrybiškumo, verslumo, tvarumo, lyderystės, išmoko naujų darbo ir mokymo metodų, susipažino su naujomis kultūromis ir jų tradicijomis. Projektas skatina aktyvų tarpusavio mokymąsi, idėjų ir patirties apsikeitimą, ugdant pozityvumą, kūrybiškumą ir nuolatinį tobulėjimą. Ne visi rezultatai yra iškart akivaizdūs, tačiau ilgalaikis poveikis pastebimas: gerėja centro rezultatai, gražėja aplinka, mokiniai mokosi su naujausia įranga. Centro mokiniai laimi prizines vietas meistriškumo konkursuose, Centro reitingai nuolat kyla. Sėkmingai plėtojama pameistrystės forma, mokiniai turintys individualių poreikių lengvai integruojasi į mokymosi procesą, sėkmingai įsidarbina. Visi dalyviai grįžta su teigiamais įspūdžiais ir įgyta patirtimi, kuria mielai dalijasi su bendruomene. Stažuotėse dalyvavę mokiniai vieningai teigia, kad mūsų mokymo bazė atitinka tarptautinius standartus ir nenusileidžia, o kartais netgi lenkia kitų šalių mokymo įstaigų bazes. Projektas daro teigiamą poveikį, stiprindamas Centro konkurencingumą ir reputaciją.

Šio projekto stažuotėse dalyvavo 79 dalyviai (47 mokiniai, 28 mokytojai ir atvyko 4 ekspertai iš užsienio) įvairiose ES šalyse. Visi dalyviai įgijo naujų žinių, įgūdžių ir patirties, kuriuos taiko savo kasdieniame darbe. Projektas paskatino užmegzti ryšius su užsienio partneriais, o tai atveria naujas galimybes bendradarbiavimui ir tarpusavio patirties mainams. Tikimės, kad užmegzti ryšiai bus puoselėjami ir ateityje, atverdami dar daugiau galimybių bendradarbiavimui.

Projekto rezultatams pristatyti surengta konferencija „Profesinio mokymo ateitis: Erasmus įgalina pokyčius“.

Projektą finansuoja ES.

                      Erasmus+ projekto koordinatorė Silva Piestinienė

 

Atlikau keturių savaičių stažuotę Italijos autoservise Apulijos regione. Įgijau patirties transporto priemonių remonto srityje, išmokau diagnozuoti gedimus ir dirbti su įvairiomis įrangomis. Labiausiai vertinu galimybę mokytis iš patyrusių specialistų ir perimti naujus darbo metodus. Stažuotė leido susipažinti su kultūriniais skirtumais ir įveikti techninės kalbos barjerą. 

Dalyvavimas stažuotėje praplėtė mano akiratį, išmokė dirbti tarptautinėje komandoje ir susipažinti su realia darbine aplinka. Rekomenduoju visiems mokiniams apsvarstyti galimybę dalyvauti stažuotėse užsienyje. Tai puiki proga tobulinti profesines žinias, plėsti akiratį, pažinti kitas kultūras ir užmegzti tarptautinius ryšius.

                      Transporto priemonių remontininko specialybės mokinys Dilonas Šermukšnis

 

Stažuotės metu Gran Kanarijoje susipažinome su šios salos profesinio mokymo sistema, sąveika tarp profesinio mokymo įstaigų ir vietos darbdavių. Susitikimai su pedagogų bendruomene leido pažinti mokymosi sistemą, pedagogų darbo su jaunimu ypatumus. Apsilankėme profesinių mokyklų bazėse, įmonėse, kuriose praktiką atlieka profesinių mokyklų mokiniai.

Stažuotė suteikė galimybę ne tik susipažinti su profesine sistema, bet ir su Gran Kanarijos istoriniu, kultūriniu paveldu. Bendraudami su kolegomis iš Ispanijos užmezgėme bendradarbiavimo ryšius.

Mokytojas Valius Kazlauskas

 

Praktiką atlikome „Centro Diurno Uria‘‘ senelių dienos centre (Italija). Pagrindinė veikla buvo susijusi su Alzheimerio liga sergančių senelių priežiūra ir jų užimtumu, jų kasdienių poreikių tenkinimu. Pirmoji savaitė buvo sudėtingesnė dėl kalbos barjero, bet laikui bėgant pavyko užmegzti ryšį. Personalas buvo draugiškas, linksmas, padėjo mums lengviau pritapti.

Po darbų turėjome ir laisvo laiko, kurį išnaudojome keliaudami po Gargano pusiasalį. Šios trys savaitės suteikė daug įspūdžių, gavome patirties, kaip bendrauti su senjorais, sergančiais Alzheimerio liga, labiau pasitikėti savimi. Mes džiaugiamės ir esam dėkingos, kad turėjome tokią galimybę. Įgijom įvairiapusės praktikos, žinių. Smagu, kad galėjome pakeliauti ir susipažinti su kitos šalies kultūra ir žmonėmis. 

                      Absolventės (slaugytojų padėjėjos): Ieva Tigrūdienė, Jurgita Mgaloblishvili

 

Dalyvavau anglų kalbos kursuose Maltoje, kur susipažinau su nauja šalimi ir tobulinau kalbos žinias. Išradingi mokytojai naudojo netradicinius metodus, tokius kaip diskusijos, kūrybinės užduotys ir interaktyvūs žaidimai, skatinantys aktyvų dalyvavimą. Pamokos buvo ne tik informatyvios, bet ir linksmos bei įdomios. Visi skirtingų šalių dalyviai turėjome išeiti iš savo komforto zonos, kalbėti, rašyti, bendrauti ir aktyviai dalyvauti mokymosi procese. Kursų metu ne tik patobulinau anglų kalbos žinias, bet ir įgijau vertingos patirties. Rekomenduoju šiuos kursus visiems, norintiems tobulinti savo kalbos įgūdžius. Įgytos patirtys ir įgūdžiai naudingi ir profesinėje veikloje.

                      Profesijos mokytoja Danutė Stočkuvienė

 

Pirmą kartą dalyvavau Erasmus+ stažuotėje Daugpilio profesinėje mokykloje (Latvija). Nors iš pradžių jaučiau nerimą dėl naujos aplinkos ir dėstymo užduoties, ryžtas ir atviras požiūris leido sėkmingai įveikti iššūkius. Tris dienas vedžiau teorines ir praktines pamokas, supažindinau Latvijos kolegas ir mokinius su lietuviška virtuve. Kartu gaminome tradicinius patiekalus: cepelinus, šaltibarščius, tortą „Medutį“ ir kt. Pamokų metu ne tik dalinausi savo žiniomis ir įgūdžiais, bet ir stebėjau Latvijos kolegų darbo metodus, mokiausi iš jų patirties.

Dalyvavimas stažuotėje man buvo nepaprastai vertinga patirtis. Įgijau naujų žinių, įgūdžių, užmezgiau ryšį su kolegomis iš kitos šalies, praplėčiau akiratį ir sustiprinau tarpkultūrinę kompetenciją. Rekomenduoju visiems kolegoms apsvarstyti galimybę dalyvauti tokioje programoje.

                      Profesijos mokytoja Jūratė Travinienė

 

Stažuotė Malagoje paliko neišdildomus įspūdžius. Viskas buvo tobulai pritaikyta mokinių darbui ir poilsiui. Darbo patirties sėmiausi individualioje drabužių taisymo įmonėje. Nuostabi darbdavė, kultūriškai įdomi darbo aplinka, kurioje galėjau ne tik išmokti drabužių taisymo subtilybių, bet ir patobulinti savo ispanų kalbos žinias. Turėjome galimybę susipažinti su Ispanijos gamta, lankytinais Malagos ir apylinkių objektais, susipažinti su kultūrų skirtumais. Tai buvo daug naujų įspūdžių man suteikusi stažuotė.

                      Absolventė (siuvėja) Kristina Šutienė

 

Nesu buvusi Italijoje, todėl stažuotės labai laukiau ne tik dėl profesinės patirties, bet ir minimaliai pažinti šalies tradicijas, kultūrą. Iš rudeniško lietuviško oro atsidūrėme labai šiltoje ir saulėtoje Italijioje. Praktiką atlikome dienos centre, kuriame lankosi fizinę ir protinę negalią turintys asmenys. Centre dirba labai jauni ir be galo atsidavę tam darbui specialistai. Mano praktikos užduotis- prisidėti prie ten lankančių klientų užimtumo. Juos kalbinome, žaidėme, šokome ir dainavome. Stebėjau ten dirbančių specialistų veiklą ir kaip klientai daro pažangą. Padėjau ruoštis šventėms. Pasibaigus stažuotei, atsisveikinti buvo labai liūdna, nes užsimezgė draugystė tiek su personalu, tiek su klientais.

Susipažinau su Italijos kultūra, aplankiau daug istorinių vietų. Patiko vakare išeiti pasivaikščioti, nes vakare miestelyje verda šurmulys, prasideda gyvenimas. Lesina- tikrų italų miestelis, kur beveik nėra turistų, ar emigrantų. Laisvalaikiu keliavome po Apulijos regioną, ragavome itališkus patiekalus. 

                      Absolventė (socialinio darbuotojo padėjėja) Daiva Čekauskienė

 

Atlikau 3 mėnesių praktiką šeimos restorane „Gasthof Pension Singer“ Austrijoje. Šiltas ir svetingas personalas mane priėmė kaip šeimos narę. Mano pagrindinė užduotis buvo pagalba virtuvėje. Dirbau su patyrusiais virėjais, mokiausi gaminti tradicinius austriškus patiekalus ir įgijau maisto gaminimo higienos žinių. Pradėjusi nuo paprastų užduočių, vėliau gaminau sudėtingesnius patiekalus. Džiaugiuosi išmokusi gaminti autentiškus austriškus skanėstus!

Laisvu laiku tyrinėjau Austriją ir jos nuostabius Alpių kalnus bei kaimelius. Ši praktika buvo nepaprastai naudinga patirtis.

                      Absolventė (virėja) Jūratė Kužulytė

 

Malagoje susipažinau su Ispanijos švietimo sistema, stebėjau pamokas ir aptariau jas su užsienio kolegomis. Sužinojau apie šiuolaikinius mokymo metodus, dėmesį skiriant aktyviam mokymuisi, bendradarbiavimui ir kūrybiškumui. Taip pat apžiūrėjau mokinių praktikos vietas ir bendravau su darbdaviais. Pasidalinau savo patirtimi su Ispanijos kolegomis ir pasimokiau iš jų. Šis vizitas leido man įgyti naujų žinių ir įgūdžių, praplėsti akiratį ir pasimokyti iš kitų, užmegzti naujus ryšius su kolegomis iš Ispanijos, su kuriais galėsiu toliau bendradarbiauti. Tai labai vertinga patirtis, kurią perduosiu savo mokiniams.

                      Profesijos mokytoja Vida Bugailiškienė

                     

Darbo stebėjimo vizito metu lankiausi Porto (Portugalija) profesinėse mokyklose, kur stebėjau teorines pamokas ir praktinius užsiėmimus. Jų metu patobulinau praktinius įgūdžius, reikalingus dabartiniam darbui ir profesiniam tobulėjimui. Aptariau su profesijos mokytojais naudojamus mokymo (si) metodus ir įtraukiojo ugdymo iššūkius. Dalinomės tvarumo patirtimi. Tobulinau bendrąsias kompetencijas ir užsienio kalbos žinias. Įgijau tarpkultūrinės komunikacijos patirties ir pasitikėjimo profesinėje srityje. 

                      Profesijos mokytoja Beatričė Tupalskienė

Užs. nr. 2806.

Dalintis naujiena
Rašyti komentarą

Rekomenduojami video