„Teatro genas“ logotipo paslaptį atskleis mėnesio eigoje (0)
Rokiškėnai nekantraudami laukia pavasario ne tik dėl ilgėjančių dienų ir šylančio oro, bet ir dėl vieno įspūdingiausių Rokiškio miesto renginių – kasmetinio Lietuvos profesionalių teatrų festivalio. Keturis dešimtmečius gyvavęs „Vaidiname žemdirbiams“ pavadinimu, nuo šių metų jį keičia ir tapo festivaliu „Teatro genas“ beveik turinčiu naują logotipą.
Kol kas – paslaptis
Dar rugsėjo mėnesį Rokiškio Kultūros centras (KC) paskelbė logotipo idėjos konkursą. Kiekvienas dalyvis galėjo pateikti ne daugiau kaip 3 skirtingus logotipo idėjos variantus, kurių organizatoriai laukė iki spalio 11 d. Laimėtojai buvo paskelbti nedelsiant – spalio 18 d., tačiau dar ir šiandien „Teatro geno“ logotipas – paslaptyje.
KC direktorė Vaiva Baltrūnaitė-Kirstukienė šyptelėjo, kad idėjos konkursas tikrai įvyko, laimėtojas – išrinktas ir su juo atsiskaityta, o konkurso organizatoriai „tyli“ tik dėl to, kad dabar vyksta logotipo tobulinimo darbai.
„Tai buvo tik idėjos konkursas. Buvo labai įdomu sužinoti, kaip mus mato žmonės iš šalies, grafikos dizaineriai. Sulaukėme tikrai nemažai, virš 10-ies skirtingų idėjų, tačiau šiai dienai galutinio logotipo varianto dar neturime. Tikrai tikiu, kad mėnesio eigoje mūsų kūrybinė komanda baigs jį tobulinti, kadangi vasario pabaigoje dalyvausime Vilniuje vyksiančioje Knygų mugėje ir jį pristatysime“, – apie darbus „įrėminantį“ laiką kalbėjo direktorė.
O apie tobulinamą logotipą pridėjo, kad stebi Europos tendencijas ir siekia žengti koja kojon su laikmečiu.
Ne visai tai, ko norėjo
Anot V. Baltrūnaitės-Kirstukienės, nepaisant to, kad konkursui buvo pateikta labai įdomių idėjų, aiktelėti privertusio varianto komisija neišvydo: „Dar tobulinam, nes nors idėja ir gera, bet gal ne 100 proc. išpildo mūsų lūkesčius. Pasiūlymų buvo tikrai visokių, o vertinimo komisiją sąmoningai sudariau iš skirtingų sričių specialistų, ne iš mūsų komandos, kad nebūtų virimas „savose sultyse“. Idėjas vertino atstovai ir iš teatrų, ir grafikos dizainerių, bet vienareikšmiškai padarėme išvadą, kad vieno tokio tobulo ir nebuvo. Dabar tiksliname tai, ką gavome“.
Pasak pašnekovės, „Teatro geno“ logotipo vizijas konkursui pateikė tiek pradedantieji grafikos dizaineriai – studentai – tiek profesionalūs specialistai. Taip pat sulaukta reklamos agentūrų pasiūlymų, tačiau nei vieno pasiūlymo iš vietinių specialistų.
Apibendrindama konkursą KC direktorė šyptelėjo nesitikėjusi, kad bus paprasta, bet, kad bus taip sunku išsirinkti, irgi negalvojusi.
Virsmų galimybės
O žvelgdama į ateitį vadovė svarstė, kad net ir oficialiai visuomenei pristačius logotipą, jo viražai ateityje tikrai galimi: „Nebus taip, jog visą dešimtmetį ar dar ilgiau festivalis su juo ir „eis“. Natūralu, kad gali pildytis ir kažkiek keistis. Mums patiems norisi nurimti ir suprasti, apsiprasti, o laikas parodys, ką dar įžiūrėsime. Nes, pavyzdžiui, turime puikų Kultūros centro ženklą – paukštuką su teatro kaukėmis, kuris tikrai atspindi mūsų identitetą, esame juo patenkinti ir nematome poreikio jo keisti ar atnaujinti“.
Festivalio „Vaidiname žemdirbiams“ sinonimu buvo tapęs Arūno Augučio gamintas vėjo malūnas, kurio sparnai – teatro kaukės. Pasak KC direktorės, šį logotipą menininkas sukūrė prieš, maždaug, 10-15 metų ir jis visą laiką buvo naudojamas.
Pristatys kitą savaitę
Temai pakrypus apie artėjantį festivalį ir jo programą, V. Baltrūnaitė-Kirstukienė pasidžiaugė, kad jau kitą savaitę turi pasirodyti repertuaras: „Suprantu, kad visiems smalsu, tad tikiuosi jau kitą savaitę turėsime visą festivalio repertuarą ir tikrai skubėsime jį paskelbti. Šiandien-rytoj dar išsispręs pora klausimų, ir kai tik bus aišku, informacija pasidalinsime. Galiu pasakyti, kad numatyta parodyti 15-a spektaklių. Planuojama, kad bus 5 vaikiški, bet šiai minutei tai dar – derybiniai objektai. „Teatro genas“ startuos kovo 5 d. ir tęsis iki kovo 25 dienos. Tikrai bus intensyvus repertuaras, bet vis tiek į šį intervalą negalime priimti visų norinčių dalyvauti festivalyje...“.