Motorizuotų parasparnių slalomo čempionate pradedančiojo ir patyrusio rokiškėnų sėkmės (0)
Paskutiniąją rugpjūčio savaitę Lenkijoje, Przykonos srityje, vyko atviras Lenkijos-Čekijos motorizuotų parasparnių slalomo čempionatas, kuriame, skirtingose klasėse, pasirodė du Rokiškio skraidymo asociacijos „Puga“ nariai: Saulius Rudokas ir Konstantinas Aleinikovas.
Skirtingi lygiai, bet svarbios pergalės
K. Aleinikovas startavo PF1 klasėje (kai startuojama nuo žemės atsispyrus kojomis), o S. Rudokas varžėsi su PL1 klasės (kai startuojama su vežimėliu) parasparnių pilotais.
Iš viso į kaimyninę Lenkiją atvyko 21-as pilotas iš penkių skirtingų šalių. Rokiškėnai buvo vieninteliai atstovai iš Lietuvos.
Varžybose S. Rudokas patyrė nesėkmę – sulaužė įrangą – tačiau net ir tai parasparnininkui nesutrukdė pademonstruoti profesionalumą: finale jis nusileido tik Lenkijos atstovui ir užėmė II-ąją vietą Pl1 klasėje.
K. Aleinikovui šis slalomo čempionatas buvo debiutinis, tad jis dalyvavo apribotoje Pf1 pradedančiųjų klasėje. Pasak S. Rudoko, pradedančiųjų klasėje kolega užėmė aukščiausią poziciją: „Su 18 kvadratų sparnu stebuklo nepadarysi, o Kostas pasirodė puikiai – bendroje įskaitoje užėmė IX-ąją vietą“.
Kilo ir virto kūliais
„Man šiose varžybose sekėsi gerai iki paskutinės kvalifikacinių skrydžių dienos. O tada „prisidariau“ krūvą reikalų – virtau kūliais ir sudaužiau įrangą... Teko keisti visą paramotorą į atsarginį, silpnesnį. Pavyko susiremontuoti per 20 min., tad grįžau į tą patį „task‘ą“ ir negavau baudos minučių, kvalifikacijose išsaugojau antrąją vietą ir patekau į finalą“, – juokdamasis nejuokingą nuotykį pasakojo S. Rudokas.
Parasparnininkas paaiškino, kad nelaimė nutiko startuojant: „Starte yra trumpas pakilimo takas. Jei sparną pasigauni taisyklingai, startuoji gerai. Bet jei nepasigauni, užsikreivini, reikia papildomo laiko išsitiesinimui. Va tą kartą man nepavyko greit išsitiesinti ir virtau kūliais: lūžo propelerio sraigtas, vežimaičio ratukas... Teko traukti atsarginę įrangą ir likusius 4 „task‘us“ skristi su kur kas silpnesne“.
Konkurentai tik danguje
Pasak S. Rudoko, tikrai ne visas atsargines dalis, reikalingas įrangos remontui, jis turėjo su savimi, tad norint dalyvauti finale, teko skolintis iš kitų pilotų. Pilotas juokėsi, kad tik trasoje visi yra konkurentai, o ant žemės jie – geriausi draugai.
„Finale skridau su „mišiniu“. Per pietų pertrauką perrinkau įrangą: čekų pilotas paskolino vežimėlio ratą, kitas čekas paskolino propelerio sraigtą. Sureguliavimas nebuvo idealus, bet skridau jau galingesne technika, nei kvalifikacijoje“, – čempionato įspūdžius pasakojo rokiškėnas.
Tuo tarpu jo kolegai K. Aleinikovui šis slalomo čempionatas buvo debiutinis. Nors vyras skraido jau apie 5-erius metus, dalyvauja Lietuvos parasparnininkų klasikinio skrydžio varžybose, slalomo rungtis jam buvo dar nepatirtas iššūkis.
„Kokie jo įspūdžiai? Na, sakė, kad baisu nebuvo (juokiasi – aut. past.), bet patyrė savo kailiu, kad slalomas nėra lengvos, paprastos varžybos. Ir ypač šį kartą buvo tikrai įtemptos, nes laiko tarp skrydžių – nedaug, o skridom virš 20-imt įskaitinių skrydžių. Kai dalyvauja dagiau pilotų, poilsio-pasiruošimo laikas būna ilgesnis. O kai dalyvių mažai, maždaug per 30 min. jau turi būti pasiruošęs kitam task‘ui. Žinoma, kiekvieno piloto skrydžio laikas skiriasi: pavyzdžiui mano „sąskaitoje“ nebuvo nei vieno task‘o, ilgesnio nei 45 sekundės“, – rezultatais džiaugėsi pilotas.
21-am varžybų dalyviui teko įveikti skirtingas užduotis: jos prasidėjo nuo trijų pilonų išvengimo konfigūracijos ir sunkėjo iki 5 pilonų.
Ruošia Rokiškio dangų
Dabar artimiausi S. Rudoko planai – klasikinis Lietuvos čempionatas Rokiškyje, kurį „Puga“ organizuoja jau šį šeštadienį: „Kol kas vyksta dalyvių registracija, tad kiek mūsų varžysis – neaišku. Deja, Lietuvoje varžybos nesulaukia didelio populiarumo – visi skraido savo malonumui. O apie artėjančias varžybas galiu pasakyti tik tiek, kad mums svarbiausia, kad nebūtų vėjo (šypteli – aut. past.)“.