Europos socialinių paslaugų kokybės EQUASS Assurance sertifikatas: ne tik skambus titulas, bet ir įpareigojimas (4)

Publikuota: 2021-12-30 Kategorija: Aktualijos
Europos socialinių paslaugų kokybės EQUASS Assurance sertifikatas: ne tik skambus titulas, bet ir įpareigojimas
Lina Dūdaitė-Kralikienė / Socialinės paramos centro gausi komanda kartu su ministre Monika Navickiene įsiamžino

Rokiškio socialinės paramos centrui Socialinės apsaugos ir darbo ministrė Monika Navickienė įteikė Europos socialinių paslaugų kokybės EQUASS Assurance sertifikatą. Jis suteiktas dienos socialinės globos asmens namuose paslaugai. Viena vertus, tai didžiulis įvertinimas pačiai įstaigai, kita vertus – tai ir įpareigojimas siekti aukštos paslaugų kokybės visuose teikiamų paslaugų sektoriuose.

Tokia pat paslauga, kaip bet kurioje Europos Sąjungos šalyje

Ką reiškia šis Europos socialinių paslaugų kokybės EQUASS Assurance sertifikatas? Jau no pat metų pradžios Socialinės paramos centro direktorė Jolanta Paukštienė akcentuodavo, kad tokio paso gavimas yra vienas svarbiausių metinių įstaigos tikslų. Į ši tikslą kryptingai eita jau keletą metų.

Ką rodo toks sertifikatas ir kodėl jis įstaigai toks svarbus? Paprasčiau sakant, sertifikatu konstatuojama, kad Socialinės paramos centras užtikrina tokio pat lygio paslaugas kaip ir kitų Europos sąjungos šalių įstaigos, atliekančios tokią pat funkciją. Kitaip sakant, ir rokiškėnai gauna tokias pat kokybiškas paslaugas kaip, pavyzdžiui, prancūzai, vokiečiai, danai ar belgai.

Socialinės paramos centro direktorė neslepia, kad kelyje link tokio aukšto įvertinimo buvo visko: ir baimių, ir abejonių. Tačiau pasiektas rezultatas rodo: rokiškėnai Socialinės paramos centro specialistai gali išties daug.

Šis sertifikatas nėra „popierinis“: kelyje link jo įstaiga turėjo ne tik parengti dokumentus, taisykles, bet ir pademonstruoti, kaip reikalavimų laikomasi praktiškai. Tam teko išlaikyti ne vieną patikrinimo ir audito egzaminą.

Kokios tai svarbos ir reikšmės paslauga, liudija faktas, kad centras kokybės sertifikatą priėmė iš pačios ministrės rankų. Viso iki šiol tokie sertifikatai yra skirti 73 šalies įstaigoms, teikiančioms socialines paslaugas.

Sieks ir kitoms paslaugoms

Kol kas EQUASS Assurance sertifikatu įvertinta tik viena Socialinės paramos centro paslauga. Įgiję patirties su viena paslauga, Socialinės paramos centro specialistai neketina sustoti. Šį kokybės sertifikatą, pasak direktorės, bus siekiama gauti ir kitoms centro veikloms. Pašnekovė neslėpė: to siekti skatina ir puikus, talentingas, darnus, naujovėms imlus įstaigos kolektyvas. Kuris pats kelyje į EQUASS Assurance sertifikatą pajuto, kiek gali pasiekti. To siekti skatina ir noras padėti paslaugų gavėjams.

O ir tendencijos rodo, kad socialinės paslaugos bus vis aktualesnė tema mūsų vis labiau senstančioje visuomenėje. Šeimos ir visuomenės gyvenimo pokyčiai pastaruoju metu itin ženklūs: tai, kas anksčiau buvo laikoma šeimos pareiga (rūpestis senjorais, neįgaliųjų asmenų priežiūra), dabar dėl besikeičiančio visuomenės gyvenimo būdo, dėl visuomenės mobilumo, vis dažniau tampa įstaigų ir institucijų rūpesčiu.

Tad visi: ir ministrė M. Navickienė, ir rajono meras Ramūnas Godeliauskas, ir Socialinės paramos centro direktorė Jolanta Paukštienė sutaria: socialinių paslaugų poreikis ateityje tik didės.

Aukšti tyrimo įvertinimai

Socialinių paslaugų spektru ir kokybe mūsų rajonas yra vienas lyderių. Tačiau socialiniai darbuotojai, jų padėjėjai, tarp didžiulio ir augančio paslaugų poreikio, tarp kasdienių darbų ir rūpesčių ne visuomet turi minutę sustoti ir įsivertinti savo darbą. Ne visada ir paslaugų gavėjai turi galimybę ar susipranta padėkoti. Tai natūralu – Socialinės paramos centro darbuotojai pas paslaugų gavėjus ir jų šeimas ateina sunkiausiomis gyvenimo akimirkomis, kai dėl skausmo, nerimo, jaudulio ne visuomet lieka laiko dėkoti. Tačiau dėkingumas rajono žmonėms nesvetimas. Ministrė M. Navickienė pasidalino tyrimo rezultatais. Pasirodo, rokiškėnai socialiniai darbuotojai šalyje vertinami labai palankiai. Daugiau kaip 90 proc. tyrimo metu apklaustų paslaugų gavėjų bendravimą su mūsiškiais specialistais įvertino kaip labai malonų, paliekantį geras emocijas ir įspūdį. O daugiau kaip 80 proc. tyrimo dalyvių sakė, kad rokiškėnų specialistų pagalba ir suteikta informacija visiškai atitiko jų poreikius.

Socialinės paramos centro direktorė neslepia, kad tai didžiulis įvertinimas ir motyvacija įstaigos darbuotojams.

Nepamiršti ir skauduliai

Pokalbyje su ministre Socialinės paramos centro specialistai ne tik džiaugėsi aukštais įvertinimais, bet ir įvardino dažniausias jų veiklos problemas. Pirmoji jų – Socialinės paramos centro lankomosios priežiūros socialiniai darbuotojai jaučiasi neužtikrinti dėl ateities. Problema paprasta: daugelis jų globoja senyvus, sunkiai sergančius ar sunkias negalias turinčius žmones. Kai jie išeina į Amžinybę, ir juos prižiūrėjusiems specialistams nebelieka darbo. Žmonės baiminasi jo netekti, kol atsiras kitas globojamas asmuo. O ir įstaigai nesinori prarasti išugdytus specialistus. Kol kas Socialinės paramos centras, pasak direktorės, šią problemą bando spręsti savo resursais, tačiau nepakenktų ir didesnis valstybės dėmesys.

Kita su pirmuoju klausimu glaudžiai susijusi problema: norint gauti pagalbą į namus, paramos gavėjams ir jų šeimoms labai užtrunka dokumentų parengimas. Nuo tos dienos, kai pateiktas prašymas, iki tol, kol dokumentai „suvaikšto“ per gydymo įstaigas, kitas institucijas, gali praieti ir keli mėnesiai. Buvo atvejų, kad kol buvo tvarkomi dokumentai, žmogus iškeliavo į Amžinybę. Ministrė M. Navickienė paprašė jai pateikti tokias problemas įrodančius dokumentus, kad būtų galima spręsti, kaip tobulinti įstaigų darbą.

Dalintis naujiena
Rašyti komentarą

Rekomenduojami video