RPMC tikisi 1,5 mln. investicijų – atsakymas bendruomenę pasieks rudeniop (0)

Rokiškio profesinio mokymo centrą (RPMC) drąsiai galima vadinti vienu produktyviausių visoje šalyje, kuris iš kitų regioninių centrų išsiskiria ne tik stipria bendruomene, požiūriu į savo mokinius bei jiems teikiamo mokymo kokybe, bet ir puikiais santykiais su vietos verslininkais, o svarbiausia – moderniomis mokymų bazėmis. Tačiau paaiškėjo, kad centras ruošiasi tapti dar modernesniu: dalyvauja projekte ir tikisi iš Europos Sąjungos (ES) sulaukti net pusantro milijono eurų investicijų.
Prisistatė pirmieji
RPMC direktorė Diana Giedrikienė detalizavo, kad įstaiga dalyvauja projekte „Investicijos į profesinio mokymo infrastruktūrą Vidurio ir vakarų Lietuvoje“, kuriame „rungiasi“ visi 9-i Lietuvos regionai (nėra tik Vilniaus). Projektas orientuotas į pramonės technologijas ir jei pavyktų gauti finansavimą, centras planuoja atnaujinti suvirintojų, transporto priemonių remontininko ir virėjų/konditerių specialybių ruošimo bazes – įsigyta modernios įrangos, apimančios: daiktų internetą, dirbtinį intelektą, virtualią realybę, robotiką ir programinę įrangą, įvertintą 1,5 mln. eurų. Anot direktorės, tai nėra dideli pinigai, kadangi visi numatyti dalykai yra nepaprastai brangūs, o plane sudėliota viskas, ko patys nupirkti negali.
D. Giedrikienės teigimu, projektas yra išskirtinis tuo, kad nebuvo nurodyta jokia suma, tad centrai patys skaičiuoja kiek ir ko norėtų. Dabar vyksta poreikio tyrimas: „Praėjusią savaitę įvyko pirmoji regioninė diskusija, kurioje Panevėžio regiono verslininkams, profesinių mokyklų, verslo organizacijų, Užimtumo tarnybos ir savivaldų atstovams pristatėme, kodėl investicijoms pasirinkome būtent minėtas sritis ir specialybes. O todėl, kad orientuojamės į mūsų rajono verslininkų poreikius – negalime ruošti specialistų iš naujų mokymo programų, jei jos nėra aktualios. Pavyzdžiui: kur dirbs chemijos produktų gamybos operatorius arba optinių įtaisų surinkėjas? Negalime leisti darbuotojų į orą...“.
Šiame etape projekto organizatoriai toliau tęs diskusijas su likusiais 8 projekte dalyvaujančiais regionais.
Bazė jau stipri
Ir dabar RPMC turimų mokymo bazių pavydėti gali tikrai ne vienas Lietuvos profesinio rengimo centras, tad klustelėjus, ar tikrai centrui yra būtinos tokios didelės investicijos, direktorė neslėpė – jie privalo būti kiek įmano pirmiau net paties verslo.
„Matydami gatve važiuojantį naują automobilį mes puikiai suprantame, kad jis labai skiriasi nuo to, kuris važiavo prieš 5-erius, ar net prieš 3-ejus metus. Kiekviena automobilių karta jau yra visai kitokia, tad ir jų remontas yra visai kitoks, reikalaujantis naujų įgūdžių. Ir mokykla negali snausti, turi eiti priekyje: gamyklos, anksčiau ar vėliau, atsinaujins ir bus robotizuotos, mechanizuotos, skaitmenizuotos... Juk kiekvienas automobilis jau yra robotas: parodo, kaip parkuotis, kai per greit važiuoji arba kerti ištisinę liniją. Tie patys suvirinimo aparatai, kurie dabar patys pasiima kiek jiems reikia vielos, parodo, ar teisingai atlieki darbą. Visa tai mes turim turėti, nes kai gamyklos nusipirks tokią įrangą, mes turime jiems pasiūlyti jau apmokytą specialistą. Taip, mūsų bazė yra labai stipri, bet atsinaujinti ją vis tiek reikia“, – ambicijų teikti tik tai, kas – geriausia, neslėpė profesinio mokymo centro vadovė.
O turimą įrangą, kurią mokymams naudoja dabar, D. Giedrikienė sakė ir toliau eksploatuos: „Mūsų bazėje „pilnu tempu“ vyksta technologijos pamokos gimnazistams. Jie atvažiuoja į mūsų centrą, pasirenka dominančius modulius, ir dirba. Tad jei mokymo bazes ir atnaujinsime, senoji tikrai bus toliau aktyviai naudojama. Ar nemanome plėstis? Na, pagyvensim, pamatysim. Tik mokykla – ne guminė, o kabinetų yra tiek, kiek jų yra. Turbūt ir anksčiau būtume galėję priimti daugiau mokinių grupių, bet yra kaip yra“.
Tikisi geriausio
Ar centro bendruomenės norams sulaukti investicijų lemta išsipildyti paaiškės, tikimasi, rugpjūtį. Nors D. Giedrikienė šyptelėjo, jog patirtis byloja, kad tokie dideli projektai dažniausiai „vėluoja“ apie mėnesį laiko. Pašnekovės teigimu, yra galimybė gauti jei ir ne visą sumą, tai bent milijoną.
„Nuotaikos – optimistinės. Pasakysiu kodėl – susitikimo metu buvo improvizuotas žaidimas ir dalyviai, nuskenavę QR kodą, galėjo skirti šimtą balų labiausiai patikusį pristatymą paruošusiai mokyklai. Spėkite, kieno darbas sulaukė geriausių įvertinimų..?“, – šyptelėjo D. Giedrikienė akcentuodama, kad ruošiantis konferencijai komanda dirbo itin atsakingai, siekdami pateikti kiek įmanoma išsamesnį, įdomesnį ir „užkabinantį“ pristatymą.