Viskas, ką jums reikia žinoti apie automobilių oro filtrus (0)

Publikuota: 2021-10-07 Kategorija: Aktualijos
Viskas, ką jums reikia žinoti apie automobilių oro filtrus
Asociatyvi nuotr.

Variklio oro filtras yra automobilio įsiurbimo sistemos komponentas, skirtas į variklį patenkančio oro valymui nuo dulkių ir kitų nešvarumų. Nuo oro išvalymo efektyvumo vėliau priklauso kuro-oro mišinio kokybė, kas yra itin svarbu automobilio eksploatavimui.

 

Oro filtrų struktūra ir tipai

Labiausiai paplitę yra popieriniai oro filtrai. Jų filtruojantis elementas gaminamas iš specialaus popieriaus ir yra įdedamas į atskirą korpusą. Iš esmės, oro filtrai skirtomis filtravimo būdą ir konstrukciją. Pagal filtravimo būdą komponentus galima suskirstyti į:

  • Inercinius;
  • Inercinius-alyvinius;
  • Popierinius;
  • Su nuliniu pasipriešinimu.

Pagal konstrukcija filtrus galima suskirstyti taip:

  • Žiediniai;
  • Paneliniai;

Oro filtrų eksploatavimo savybės ir gedimų požymiai

Gamintojai rekomenduoja oro filtrus keisti kas 10 000 km ridos. Tačiau šis skaičius taip pat gali keistis, priklausomai nuo eksploatavimo sąlygų. Jeigu dažnai važinėjate dulkėtoje aplinkoje ar bekele, oro filtrą reikėtų tikrinti kas 5000 – 8 000 kilometrų. Nederėtų apie tai pamiršti, kadangi dėl užsiteršusio filtro į variklį patenkančios dulkės ir nešvarumai gali sukelti jo gedimus.

Kalbant apie pačio oro filtro gedimus, jie ganėtinai paprasti – gali tiesiog baigtis detalės tarnavimo terminas, taip pat filtras gali užsiteršti, atsirasti filtruojančio elemento defektai, korpuso pažeidimai. Bet kuriuo atveju, oro filtro gedimus ar tarnavimo laiko pabaigą galima pastebėti pagal šiuos požymius:

  • Variklio galingumo sumažėjimas;
  • Padidėjęs variklio triukšmingumas;
  • Variklis užsiveda sunkiai arba veikia netolygiai;
  • Padidėję kuro sąnaudos;
  • Išmetamosiose dujose atsiranda daug smalkių;
  • Išmetamosios dujos įgauna juodą arba mėlyną atspalvį.

Minėti požymiai gali atsirasti dėl įvairių priežasčių, pavyzdžiui, jeigu ignoruojamas rekomenduojamas oro filtro keitimo terminas. Taip pat tai gali nutikti, jei ant filtro pateko vandens ar alyvos, montavimo metu filtras buvo įdėtas neteisingai arba parinktas komponentas netinka automobiliui ar yra nekokybiškas. Kartais šiuos požymius sukelia ir oro įsiurbimo arba karterio ventiliacijos sistemų vamzdžių pažeidimai ar užsikimšimas, dėl ko filtras negali atlikti savo tiesioginės funkcijos.

Oro filtro būklės įvertinimas

Įvertinti oro filtro būklę ganėtinai paprasta. Pažeidimus ar užsiteršimus tikriausiai pastebėsite iš karto, kai išimsite filtrą iš jam skirto korpuso variklio skyriuje. Komponentą reikėtų tikrinti kas 5000 – 8000 kilometrų. Taip pat reikia atkreipti dėmesį, ar ant filtro nėra alyvos dėmių, drėgnų vietų. Aptikus tokias dėmes, vertėtų patikrinti variklį dėl alyvos nuotėkių ir radiatoriaus veikimą. Pastebėjus smarkius oro filtro pažeidimus, geras sprendimas būtų kuo greičiau atlikti variklio cilindrų ir stūmoklių diagnostiką, kadangi ten patekusios stambios dalelės gali sukelti labai rimtus variklio gedimus.

Kaip pakeisti oro filtrą

Daugumoje automobilių oro filtro keitimo procedūrą labai paprasta, nes prieiga prie jo korpuso būna patogi. Įprastai, reikia atlikti šiuos veiksmus:

  1. Raskite oro filtro korpuso montavimo vietą.
  2. Atsekite korpuso segtukus iš visų pusių.
  3. Nuimkite korpuso dangtelį.
  4. Išimkite seną oro filtro ir atidėkite į šalį.
  5. Šluoste uždenkite oro įsiurbimo angą, einančią į variklio pusę, ir pašalinkite galimus nešvarumus iš oro filtro korpuso. Tai galima padaryti orapūte ar dulkių siurbliu.
  6. Įdėkite naują filtravimo elementą.
  7. Uždarykite korpuso dangtelį ir užsekite segtukus.

Viskas, oro filtro keitimas atliktas!

Vaizdo įrašo instrukcija paimta iš autodoc.lt

Dalintis naujiena

Rekomenduojami video