Mėgstantys greitį rokiškėnai turėtų susirūpinti: netrukus pradės veikti vidutinio greičio kameros (7)

Publikuota: 2017-05-10 Kategorija: ELTA
Mėgstantys greitį rokiškėnai turėtų susirūpinti: netrukus pradės veikti vidutinio greičio kameros

Lietuvius įpratinti važiuoti leistinu greičiu policijai sekasi sunkiai. Švelnios baudos ir menka kontrolė lemia, kad leistinu greičiu važiuojantis žmogus kai kuriose vietose gali pasijusti eismo stabdžiu. Tačiau šiais metais užsimota vairuotojų įprotį važiuoti „tik 10–20 km/val. greičiau“ pakeisti į „važiuoti tik leistinu greičiu“. Tą įgyvendinti turėtų padėti vidutinio greičio kameros. Dar šiais metais Lietuvoje atsiras 25 vietos, kuriose bus apskaičiuojamas vidutinis transporto priemonės greitis. Įvažiuojant į konkretų ruožą, automobilis bus nufotografuojamas, už 3–5 km jo nuotrauka padaroma dar kartą. Atlikus paprastą matematinį veiksmą, taps aišku, ar vairuotojas tame kelių kilometrų ilgio ruože viršijo greitį, ar ne. Išsisukti – be šansų.

Vietos – ne galutinės

Įvažiuojant į konkretų ruožą, automobilis bus nufotografuojamas, už 3–5 km jo nuotrauka padaroma dar kartą. Atlikus paprastą matematinį veiksmą, taps aišku, ar vairuotojas tame kelių kilometrų ilgio ruože viršijo greitį, ar ne. Lietuvos automobilių kelių direkcija jau paskelbė 25 atkarpų sąrašą, kuriame bus įrengtos vidutinio greičio matavimo sistemos. Tiesa, jos dar nėra galutinės ir gali kisti. „Via Baltica“ atkarpoje Kaunas–Marijampolė vidutinio greičio matavimo sistema buvo įrengta dar pernai, tad 2017-ųjų pabaigoje visoje šalyje tokių sistemų bus 26.

„Konkursas jau įvyko ir sutartis su rangovu pasirašyta, tačiau vietos yra preliminarios. Tyrimas renkant vietas kol kas atliktas tik teorinis, tad jeigu pasirodytų, kad yra kokių sudėtingų kliūčių (pavyzdžiui, reikia iš labai toli atvesti elektrą), tos vietos būtų koreguojamos“, – kalbėjo LAKD Saugaus eismo ir aplinkos apsaugos skyriaus vedėjas Nemunas Abukauskas.

Kiekvienos numatytos atkarpos pradžioje ir pabaigoje bus įrengtos automobilius fiksuojančios kameros. N. Abukauskas sakė, kad jų veikimo vairuotojai net nepastebės, kadangi fotografavimas vyks be blykstės. Kameros turės specialią naktinio matymo įrangą, tad valstybinius numerius fiksuos ir tamsiuoju paros metu.

Kameros turės specialią naktinio matymo įrangą, tad valstybinius numerius fiksuos ir tamsiuoju paros metu. Naujosios kameros vaizdą greičiausiai fiksuos abiem kryptimis, tad motociklininkams išsisukti nepavyks.

LAKD atstovas teigė, kad analogiška funkcija artimiausiu metu turėtų būti įjungta ir Lietuvos valstybinės reikšmės keliuose įrengtuose stacionariuose greičio matuokliuose – jie fiksuos tiek atvažiuojantį, tiek nuvažiuojantį greitį viršijantį transportą.

Eil. Nr.

Kelio numeris

Kelio pavadinimas

Vieta, km

1.

A12

Ryga–Šiauliai–Tauragė–Kaliningradas

168,6

2.

A12

Ryga–Šiauliai–Tauragė–Kaliningradas

173,45

3.

A12

Ryga–Šiauliai–Tauragė–Kaliningradas

7,55

4.

A12

Ryga–Šiauliai–Tauragė–Kaliningradas

11,85

5.

A11

Šiauliai–Palanga

128,5

6.

A11

Šiauliai–Palanga

132,6

7.

A11

Šiauliai–Palanga

40,328

8.

A11

Šiauliai–Palanga

47,5

9.

A7

Marijampolė–Kybartai–Kaliningradas

8,521

10.

A7

Marijampolė–Kybartai–Kaliningradas

11,48

11.

A4

Vilnius–Varėna–Gardinas

89,67

12.

A4

Vilnius–Varėna–Gardinas

95,87

13.

A15

Vilnius–Lyda

19,92

14.

A15

Vilnius–Lyda

24,7

15.

A3

Vilnius–Minskas

12,55

16.

A3

Vilnius–Minskas

17,697

17.

A16

Vilnius–Prienai–Marijampolė

36,579

18.

A16

Vilnius–Prienai–Marijampolė

43,35

19.

A6

Kaunas–Zarasai–Daugpilis

37,24

20.

A6

Kaunas–Zarasai–Daugpilis

41,9

21.

A6

Kaunas–Zarasai–Daugpilis

154,77

22.

A6

Kaunas–Zarasai–Daugpilis

158,15

23.

A9

Panevėžys–Šiauliai

14,03

24.

A9

Panevėžys–Šiauliai

20,555

25.

A8

Panevėžys–Aristava–Sitkūnai

47,99

26.

A8

Panevėžys–Aristava–Sitkūnai

53,23

27.

A5

Kaunas–Marijampolė–Suvalkai

76,36

28.

A5

Kaunas–Marijampolė–Suvalkai

80,39

29.

A10

Panevėžys–Pasvalys–Ryga

46,73

30.

A10

Panevėžys–Pasvalys–Ryga

50,46

31.

A12

Ryga–Šiauliai–Tauragė–Kaliningradas

113,25

32.

A12

Ryga–Šiauliai–Tauragė–Kaliningradas

117,785

33.

141

Kaunas–Jurbarkas–Šilutė–Klaipėda

44,5

34.

141

Kaunas–Jurbarkas–Šilutė–Klaipėda

50,14

35.

141

Kaunas–Jurbarkas–Šilutė–Klaipėda

164

36.

141

Kaunas–Jurbarkas–Šilutė–Klaipėda

169

37.

164

Mažeikiai–Plungė–Tauragė

81,57

38.

164

Mažeikiai–Plungė–Tauragė

86,57

39.

122

Daugpilis–Rokiškis–Panevėžys

93,1

40.

122

Daugpilis–Rokiškis–Panevėžys

97,8

41.

102

Vilnius–Švenčionys–Zarasai

77,1

42.

102

Vilnius–Švenčionys–Zarasai

81,8

43.

103

Vilnius–Polockas

18,3

44.

103

Vilnius–Polockas

22,2

45.

A13

Klaipėda–Liepoja

33

46.

A13

Klaipėda–Liepoja

36,2

47.

A16

Vilnius–Prienai–Marijampolė

83,68

48.

A16

Vilnius–Prienai–Marijampolė

88,25

49.

130

Kaunas–Prienai–Alytus

41,55

50.

130

Kaunas–Prienai–Alytus

45,05

Kodėl vidutinio greičio kameros?

Sakoma, kad „Via Baltica“ nuo Kauno iki Marijampolės yra mirties kelias. Tačiau juodųjų dėmių jame nulis – kelias neturi konkrečių pavojingų vietų. Lietuvoje jau daug metų veikia stacionarūs greičio matuokliai, tad kodėl buvo nuspręsta šiais metais investuoti į sektorinę greičio matavimo įrangą? Anot N.Abukausko, tai – labai skirtingos priemonės, kurios gali būti taikomos skirtinguose kelio ruožuose.

 „Stacionarūs greičio matuokliai labai gerai veikia trumpose ir avaringose vietose, kur reikia, kad vairuotojai konkrečioje vietoje neviršytų greičio. Pavyzdžiui, ties įvažiavimu į gyvenvietę, kuri yra nedidelė. Vidutinio greičio kontrolė trumpoje kelių šimtų metrų atkarpoje neveikia, o stacionarus matuoklis – efektyvus“, – teigė specialistas.

Jis pabrėžė, kad sektorinė vidutinio greičio matavimo įranga labiau tinka ilgesniam avaringam ruožui, kuris tęsiasi kelis kilometrus ir jame vyrauja vienodos eismo sąlygos.

 „Sakoma, kad „Via Baltica“ nuo Kauno iki Marijampolės yra mirties kelias. Tačiau juodųjų dėmių jame nulis – kelias neturi konkrečių pavojingų vietų. Visas jo ruožas neša identiškas eismo saugumo problemas“, – teigė N.Abukauskas, pajuokavęs, kad, norint užtikrinti saugaus greičio laikymąsi tokiame ilgame kelyje, stacionarių matuoklių reikėtų pristatyti kas 500 metrų.

Egzistuoja daug eismo saugumo užtikrinimo priemonių ir, pasak N.Abukausko, vidutinio greičio matavimo įranga buvo pasirinkta remiantis dar vienu argumentu – minimalia intervencija į aplinką ir dideliu efektyvumu.

„Vertinant užsienio šalių patirtį, galima spėti, kad priemonių efektyvumas būtų apie 80 proc. tragiškų eismo įvykių sumažėjimas. Vienur jis didesnis, kitur – mažesnis. Mes patys po visų naujų priemonių įvedimo patikriname jų efektyvumą, ne išimtis bus ir sektoriniai greičio matuokliai“, – tikina LAKD atstovas, pridūręs, kad ilgalaikis Lietuvos eismo saugumo tikslas yra paprastas – 0 žuvusiųjų ir sunkiai sužalotų žmonių keliuose.

Šaltinis: 15min.lt

Paulius Sviklas

Dalintis naujiena
Rašyti komentarą

Rekomenduojami video