Rajono savivaldybei aukcionas – proga atsikratyti senų neekonomiškų automobilių (2)
Rokiškio rajono savivaldybė liepos 23 d. skelbia nereikalingo arba netinkamo naudoti turto aukcioną. Jame – net 12 transporto priemonių. Tarp jų ir legendinė Pandėlio seniūnijos „Jetta“. Už šį, nuo konvejerio nuvažiavusį tolimais 1983-aisiais, automobilį prašoma 175 Eur. Tokia pradinė aukciono kaina. Ko tikimasi iš tokio aukciono, „Rokiškio Sirena“ klausė rajono savivaldybės administracijos direktoriaus Andriaus Burnicko.
Senos mašinėlės
Kaip jau minėta, aukcionui siūloma 12 transporto priemonių. Juos pateikė rajono seniūnijos bei ugdymo įstaigos. Seniausias automobilis – jau minėtoji Pandėlio seniūnijos „Jetta“. Aukciono dalyviai gali ramiausiai „prasisukti“ su 100 Eur. Tokia pradinė kaina nustatyta net šešiems automobiliams. Net keturi iš jų – Ford „Transit“. Jų pagaminimo metai: nuo 1995 iki 2004 m. Penkiais eurais brangesnis – 1993 m. pagamintas „Passat“.
Brangiausi iš automobilių: 700 Eur kainuojantis VW „Golf“, pagamintas 2001 m., ir tų pačių metų Opel „Vectra“, įkainuota Eur. Absoliučiai brangiausia transporto priemonė yra 1988-aisiais pagamintas buldozeris. Jo pradinė kaina yra 2000 Eur.
Be šių automobilių dar parduodami du šildymo katilai, kurių pradinė kaina – po 50 Eur, ir keturi seifai po 20 Eur.
Tikisi bent kelis parduoti
Kadangi turtas priklauso savivaldybei pavaldžioms įstaigoms, tai jo šeimininkas teoriškai yra rajono savivaldybės administracijos direktorius. Todėl A. Burnicko ir klausėme, kokios būklės yra parduodamas turtas. Ar automobiliai yra važiuojantys, jiems atlikta techninė apžiūra?
Pasak pašnekovo, kai kurie automobiliai išties važiuoja, kai kurių techninė apžiūra dar yra galiojanti. Tačiau kaina akivaizdžiai rodo, kad šios mašinos yra gerokai nudėvėtos.
Pašnekovas neslepia, kad didelio ažiotažo aukcione sulaukti nesitiki. Kai kurias iš 12 siūlomų transporto priemonių taip bandyta parduoti jau pernai. Pasak A. Burnicko, tvarka yra tokia: nereikalingi, pasenę daiktai, įskaitant automobilius, parduodami aukcionuose. Jei pirmajame aukcione tokio daikto niekas nenori pirkti, tuometkaina sumažinama ir daiktas pateikiamas antrajam aukcionui. Jei ir jame pirkėjų nesudomina, tuomet jau galima nurašyti. Kitaip sakant, automobilius tiesiog parduoti metalo laužui.
Pasak pašnekovo, visgi tokių senienų aukcionai sulaukia šiokio tokio dėmėsio. Mat tokie automobiliai – puikūs atsarginių dalių donorai. Mat jų seniems automobiliams vis sunkiau rasti.
Labiau apsimoka nuomoti
Senas automobilių parkas – galvos skausmas rajono savivaldybei. A. Burnickas neslėpė: senienos kartais ilgiau remontuojamos, nei važiuoja. Gaištamas laikas, žmogiškieji ištekliai.
Atnaujinti rajono savivaldybės automobilių parką bandoma ne įsigyjant naujas mašinas. „Jei būtume turtingi, galėtume svarstyti apie galimybes įsigyti naujų automobilių. Deja, savivaldybės biudžete tam nėra lėšų. Už tai, ką turime, galime nusipirkti tik senų automobilių. Kurie naudoja daugiau degalų, dažniau genda. Taigi, taip transporto problemų neišspręstume“, – sakė pašnekovas.
Išeitis – nuomotis. Jau artimiausiu metu bus skelbiamas automobilių nuomos konkursas. Naujus nuomojamus automobilius gaus rajono seniūnijos. A. Burnicko teigimu, turint nedaug lėšų, nuoma – optimalus variantas. Mat automobilio remontas ir priežiūra – ne nuomininko, o mašiną išnuomojusios įmonės problema. „Taigi, atkrenta remonto išlaidos, nereikia turėti savo meistrų ar samdyti, pirkti atsargines detales“, – sakė jis.
Vieninteliai dalykai, kuriais reikia pasirūpinti savivaldybei – mašinų draudimas, tepalų keitimas ir kitos eksploatacinės išlaidos.