Kaip teisingai valdyti savo verslo finansus (0)

Publikuota: 2023-10-23 Kategorija: Verslas
Kaip teisingai valdyti savo verslo finansus
pixabay.com / Asociatyvi nuotr.

Deja, bet dauguma pradedančiųjų įmonių ilgainiui netampa sėkmingomis. Ir tiesą sakant, pasiseka vos keliems procentams startuolių. Toks didelis nesėkmingų startuolių skaičius leidžia suprasti, kad vykdant komercinę veiklą daugybė dalykų gali ir nepavykti. Verslo augimas ir stabilumas - tai ne vieno teisingai atlikto veiksmo rezultatas, o bendras protingo verslo valdymo rezultatas. Supratimas, kaip tinkamai valdyti verslo finansus, yra labai svarbus veiksnys, lemiantis ilgalaikę pradedančiojo ar smulkaus verslo sėkmę.

Taigi, jei jūs taip pat turite nuosavą verslą ir šiuo metu svarstote, kaipgi galėtumėte veiksmingai pasirūpinti savo verslo finansais, galiausiai išvengdami patekimo tarp tų daugybės nesėkmingų verslų, turėtumėte atkreipti dėmesį į keletą naudingų patarimų.

Patarimai, kurie padės valdant savo įmonės lėšas

Toliau pateikti patarimai skirti padėti jums lengviau suvaldyti savo verslo finansus. Turite atminti, kad valdant verslą pasitaikys ir augimo, ir sąstingio laikotarpių, ir kiekvienas iš jų gali kelti lygiai tokią pat grėsmę jūsų finansų valdymui. Todėl svarbu planuoti iš anksto, nuolat stebėti savo buhalterinę apskaitą ir tinkamai tvarkyti sąskaitas. Ką gi, siūlome skaityti toliau ir pasisemti dar daugiau naudingų įžvalgų, kurios padės judant pirmyn.

Mokėkite sau

Investuotojo mentalitetas mokėti sau yra naudingas patarimas verslo savininkams. Jo įgyvendinimas reiškia ilgalaikį investavimą į pensiją ir kitas asmenines išlaidas, kurių prioritetas - jūsų gerovė. Tiesą sakant, nemaža dalis pradedančiųjų verslo savininkų mano, kad absoliučiai kiekvieną savo įmonės uždirbtą centą jie turėtų reinvestuoti, tokiu būdu paspartindami savo įmonės plėtrą. Tačiau nors yra teisinga galvoti apie kuo spartesnį verslo augimą ir stengtis pasiekti savo užsibrėžtus tikslus, vis dėlto reikia apdovanoti ir save.

Yra labai daug atvejų, kuomet verslo savininkai galiausiai palūžta ir nebejaučia jokios motyvacijos judėti pirmyn vien todėl, kad pernelyg ilgai visus uždirbamus pinigus sugrąžindavo atgal į savo verslą, sau nieko nepasilikdami ir gyvendami ypatingai susiveržę diržus. Todėl turite suprasti, kad nors reinvestuoti į savo verslo plėtrą yra svarbu, ne ką mažiau svarbu pasirūpinti ir savimi.

Investuokite į verslo augimą

Investuoti į savo verslo augimą reiškia investuoti į sėkmingą ateitį, kurios tikitės sau ir savo įmonei. Todėl kartu investuokite ir į savo verslo ateities planus. Šie planai gali būti susiję su verslo plėtra į naujas sritis, darbuotojų skaičiaus didinimu, naujų funkcijų diegimu, pajamų didinimu - viskuo, ką laikote savo verslo augimu. Investicijos rodo jūsų norą įsitraukti į savo verslą. Be to, investicijos į savo verslo augimą taip pat praneša klientams ir darbuotojams, kad tikite savo produktu ar paslauga ir aktyviai siekiate, kad ateityje jūsų verslas taptų stipresnis ir pelningesnis.

Dėmesys išlaidoms ir investicijų grąžai

Stebėti savo išlaidas ir investicijų grąžą - tai stebėti, kaip iš tikrųjų veikia jūsų verslas. Ar pastebite didesnį srautą ar konversijų skaičių po naujausios televizijos reklamos kampanijos? Ar mokamos reklamos socialiniuose tinkluose sulaukia tokio atsako, kokį planavote? Tik tada, kai nustatysite, kokios grąžos jums reikia pagal tai, kiek išleidžiate, galėsite tinkamai sudaryti biudžetą. 

Įsitikinkite, kad verslo ir asmenines išlaidas skirstote labai tiksliai. Pavyzdžiui, kai kurias išlaidas, tokias kaip biuro reikmenys, darbuotojų atlyginimai ar kt., tiesiogiai susijusius su jūsų gaminamu produktu ar teikiama paslauga, galima lengvai priskirti tik verslo išlaidoms. Tačiau jei perkate automobilį ir darbo, ir asmeninėms reikmėms, viskas tampa šiek tiek sudėtingiau. Tuomet už degalus sumokėtas pinigų sumas prie verslo išlaidų turėtumėte priskirti tik tada, kai jos tiesiogiai susijusios su darbu. Tas pats gali būti ir su nauju nešiojamuoju kompiuteriu - kiek jį naudosite darbui ir kiek asmeninėms reikmėms?

Optimizuokite darbo užmokesčio procesą

Darbo užmokesčio skaičiavimo optimizavimas gali būti labai naudingas bet kuriai įmonei, tačiau norint jį atlikti gerai, reikia šiek tiek padirbėti. Tai ne tik naujos programinės įrangos įsigijimas ar kelių pakeitimų atlikimas. Kartais jūsų darbo užmokesčio skaičiavimo sistemą gali prireikti pertvarkyti iš pagrindų.

Gali būti, kad jūsų naudojama programinė įranga yra pasenusi, prastai suprojektuota arba nepritaikyta konkretiems jūsų įmonės poreikiams. Nors atnaujinti arba įdiegti ir pradėti naudoti visiškai naują programą gali kainuoti brangiau, tikėtina, kad tai bus naudinga investicija.

Naudodami naują programinę įrangą taip pat turėtumėte turėti galimybę visiškai atsisakyti popierinių dokumentų, tokiu būdu reikšmingai optimizuojant savo vidinius verslo procesus ir, žinoma, prisidedant prie aplinkos išsaugojimo!

Supaprastinkite procesą

Kiek sudėtingas jūsų darbo užmokesčio skaičiavimo procesas? Vieniems darbuotojams mokate kas mėnesį, kitiems - kas dvi savaites? Dėl tokių dalykų darbo užmokesčio sistemoje gali atsirasti klaidų, todėl gali tekti praleisti ilgas valandas bandant išsiaiškinti, kur padaryta klaida.

Tas pats pasakytina ir apie tai, kiek skirtingų programinių įrangų naudojate. Jei įmanoma, naudokite programinę įrangą, kuri gali atlikti kuo daugiau užduočių arba su kuria galite sujungti skirtingus duomenis. Kai turite skirtingas programas apskaitai, darbo užmokesčiui, darbo valandoms apdoroti ir t.t., yra daug didesnė tikimybė, kad vėliau pasimesite ir prisidarysite sau daug bėdų.

Jei įmanoma, užsakykite paslaugas iš išorės

Būdami mažos įmonės savininkai, galite tiesiog neturėti laiko mokytis ir diegti naują darbo užmokesčio skaičiavimo sistemą arba keisti senąją. Kartais, nors tai ir kainuoja brangiau, geriausia šią užduotį pavesti profesionalams. Yra daugybė profesionalių darbo užmokesčio apskaitai skirtų paslaugų ir vis daugiau įmonių renkasi šią užduotį pavesti atlikti paslaugų teikėjams iš išorės. Taigi, jei įmanoma, raskite tokią įmonę, kuri atitiktų jūsų numatytą biudžetą, ir patikėkite bent dalį sunkių ir varginančių darbų į jų rankas.

Jei reikia, imkite paskolą

Gali būti, kad jums nepatinka mintis imti paskolą savo smulkiajam verslui, ypač jei dar tik pradedate verslą. Iš kur galite žinoti, kad ją grąžinsite, nežinodami, kaip seksis jūsų verslas? Gera žinia ta, kad yra būdų, kaip tai padaryti saugiai ir atsakingai ir vis tiek pasiekti savo tikslus. Taigi, pirmiausia išsiaiškinkite, kokios rūšies paskolos jums reikia:

  • Tradicinė verslo paskola: Tokios paskolos padeda padengti pradines verslo išlaidas ir paprastai jas renkasi verslo savininkai steigimo procese.
  • Verslo kredito kortelės ir asmeninės paskolos: Šios paskolos yra dar viena alternatyva, kurią gali pasirinkti verslo savininkai, norėdami gauti papildomų apyvartinių lėšų.
  • Verslo kredito linija: Ji puikiai tinka kasdienėms verslo išlaidoms valdyti. Kredito linija leidžia skolintis pagal poreikį ir padengti kasdienėje verslo veikloje atsirandančias išlaidas. Tai puikiai tinka kaip apsaugos priemonė nenumatytoms išlaidoms padengti.

Nustačius, kokius kreditus verslui imti yra aktualiausia, jums belieka kuo geriau įvertinti savo finansinę padėtį šiame etape. Nustatykite savo kredito reitingą, pajamas, atsižvelkite į verslo trukmę ir finansinę reputaciją, kad geriausiai suprastumėte, kokias paskolos grąžinimo įmokas galite sau leisti. 

Išlaikykite gerą įmonės kredito reitingą

Paskolų ėmimas ir gero įmonės kredito reitingo išlaikymas yra tiesiogiai susiję. Geresnis kredito reitingas suteiks jums teisę gauti kreditus, kurių kiekviena gali padėti jūsų verslui skirtingais būdais. Be to, kuo geresnis bus jūsų įmonės kredito reitingas, tuo geresnių paskolos sąlygų galėsite tikėtis sulaukti.

Turėkite gerą atsiskaitymo strategiją

Ar jums nuolat tenka persekioti klientus dėl apmokėjimų? Ar vis dar laukiate mokėjimų už prieš kelis mėnesius atliktus darbus? Gali būti, kad atėjo laikas peržiūrėti savo atsiskaitymo strategiją, nes ji gali turėti labai didelės įtakos jūsų verslo finansams.

Automatizuokite atsiskaitymo procesus

Pirmiausia, kaip ir darbo užmokesčio apskaičiavimo procesą, automatizuokite sąskaitų išrašymo procesą. Jam sukurti gali prireikti šiek tiek laiko, nes turėsite nustatyti šiuos dalykus:

  • Automatinį „paleidimo mechanizmą“, kai darbai baigiami ir klientams siunčiamos sąskaitos faktūros;
  • Reguliarų sąskaitų išrašymo ciklą (pvz., kas 30 dienų);
  • Automatizuotus mokėjimo priminimus, siunčiamus klientams, kai sąskaitos neapmokamos.

Stebėkite savo buhalteriją

Būdami mažos įmonės savininkai, stenkitės, kad jūsų buhalterinė apskaita nebūtų nustumta į antrąjį planą. Turėdami tiek daug kitų reikalų, kuriuos reikia įgyvendinti, galite vis atidėlioti užduotį peržiūrėti savo buhalterinės apskaitos duomenis. Tačiau tai gali sukelti rimtų problemų ateityje. Išmokite buhalterinės apskaitos pagrindus, atsisiųskite gerą apskaitos programą (net jei už ją teks mokėti) ir įsitikinkite, kad įmonės ir asmeninės sąskaitos yra atskirtos.

Planuokite iš anksto

Kai kalbama apie nuosavą verslą, planavimas yra svarbiausia. Suplanuokite, kaip norėtumėte, kad atrodytų jūsų verslo trajektorija, numatykite tikslus, kuriuos norite pasiekti pakeliui, ir nuspręskite, kaip planuojate tuos tikslus pasiekti.

Sudarykite pinigų srautų ataskaitą ir prognozę

Jūsų pinigų srautų ataskaitoje pateikiama informacija apie visas su grynaisiais pinigais susijusias pajamas. Naudodamiesi šia ataskaita analitikams ir investuotojams galite pateikti aiškų visų jūsų versle vykstančių sandorių vaizdą. Pinigų srautų ataskaita yra bene intuityviausia finansinė ataskaita, kokią tik galite sudaryti dėl to, kad ji suteikia jums visapusišką supratimą.

Verslo finansavimo būdai

Du populiariausi verslo finansavimo būdai yra verslo paskolos ir nuosavas kapitalas. Didelė dalis įmonių naudoja jų derinį.

Verslo paskolos

Verslo paskolos yra dažnas verslo savininkų pasirinkimas, tačiau reikia atminti, kad jei įmonė neturi pakankamos istorijos, tai gali užkirsti kelią gauti norimo dydžio verslo paskolą. Tai ypač pasakytina apie atvejus, kai dėl paskolos kreipiamasi į komercinius bankus. Tačiau kita vertus, dėl verslo paskolos galima kreiptis ir į kredito unijas, kredito bendroves ir netgi tarpusavio skolinimo platformas. Todėl galimybių yra pakankamai daug. Reikėtų skirti daugiau laiko ir atidžiai palyginti jums prieinamas galimybes, galiausiai išsirenkant pačią optimaliausią.

Nuosavas kapitalas

Nusprendus savo verslą finansuoti nuosavu kapitalu jūs turėsite naudoti savo asmenines lėšas. Žvelgiant iš patiriamų išlaidų perspektyvos, tai yra pigiausias pasirinkimas, kadangi tuomet jums nereikia patirti išlaidų palūkanoms. Tačiau kita vertus, tai yra ir pakankamai rizikingas sprendimas, nes jūs rizikuojate savo asmeninėmis lėšomis, kurias galbūt kaupėte ne vienerius metus. Kaip bebūtų, reikėtų labai gerai apgalvoti, koks finansinis sprendimas jūsų situacijoje galėtų būti palankiausias ir saugiausias.

Pabaigai

Gerai valdoma įmonė yra ta, kuri seka savo išlaidas ir gerai valdo savo finansus. Yra daugybė būdų, kaip tai padaryti, ir dažnai gali atrodyti, kad bandymas juos visus suvaldyti gali būti neįveikiamas, tačiau kuo daugiau tinkamų verslo finansų valdymui skirtų metodų pritaikysite, tuo didesnė tikimybė, kad netapsite žlugusių verslų statistikos dalimi.

https://getpenta.com/en/blog/guide-to-manage-your-business-finances/

 

Užs. nr. 2416.

Dalintis naujiena

Rekomenduojami video