Ką reiškia keisti kodai ant alyvos pakuočių? (0)

Publikuota: 2021-10-01 Kategorija: Verslas
Ką reiškia keisti kodai ant alyvos pakuočių?
Asociatyvi nuotr.

Paimkime bet kurią variklio alyvos pakuotę ir pamatysime, kad ji aprašinėta įvairiais kodais ir terminais. Daugelis iš jų nėra suprantami. O, kaip tyčia, ant tokios pakuotės nerašoma, ar alyva tinkama būtent jūsų automobilio markei ir modeliui. Kaip suprasti visą šią rašliavą ir koduotę? 

Pradedame šifruoti. Paimame pakuotę ir matome užrašus:

  • 5W-30
  • Fully Synthetic
  • ACEA
  • C2

Ką jie reiškia? 

Nors kodų ir šifrų yra pakankamai daug, jums reikia žinoti tik kelis esminius. 

Klampumas, pavyzdžiui 5W-30

5W-30 ar 0W-20 – taip žymimas variklio alyvos klampumas.

Pirmasis skaičius su W raide rodo alyvos klampumą, kai variklis yra dar šaltas. W raidė reiškia Winter – žiema.

Jei 0W – variklio alyva yra pakankamai skysta ir vos užvedus variklį iš karto pasiskirsto po variklį ir jį sutepa.

Jei 5W – variklio alyva yra šiek tiek klampesnė, kai variklis šaltas. Reikia šiek tiek laiko, kol ji sušils ir tinkamai pradės tepti variklio dalis. 

Antrasis skaičius rodo variklio takumą, kai variklis jau veikia darbiniu režimu ir yra visiškai įšilęs. Kuo mažesnis skaičius, tuo geriau – alyva ne tokia klampi ir variklio dalis sutepa tolygiai. 

Taigi, kuri alyva geresnė: 5W-30 ar 0W-20? Teoriškai geresnė yra 0W-20, nes ir prie žemos temperatūros jos klampumas išlieka nepakitęs – variklio alyva pakankamai skysta, todėl variklio dalis sutepa geriau, bet... 0W-20 alyva yra naudojama naujuose automobiliuose, nes variklio detalės yra itin aukštos kokybės, dar nenusidėvėjusios. Įpylus tokios „skystos“ alyvos į seną automobilį, ji tiesiog pradės sunktis pro dėvėtas dalis. Taip kad reikėtų turėti omenyje ir automobilio amžių, bei variklio technologijas.

Lietuvoje 5W-30 ir 5W40 – populiariausios alyvos. 

Sintetinė, pusiau sintetinė ir mineralinė 

Variklio alyva gaminama iš angliavandenilių. Klausimas, kiek jų yra sudėtyje. 

Mineralinė alyva yra gaminama iš naftos produktų. Sintetinių priemaišų joje nėra, todėl atitinkamai kyla ir kaina. Ji šiuo metu yra labai reta, beveik nenaudojama. 

Sintetinė alyva, priešingai, nei mineralinė, yra gaminama visiškai iš sintetinių komponentų. Dėl to ji pigesnė ir tokia populiari. Tačiau nukenčia jos kokybė ir kai kurios funkcijos atliekamos prasčiau. 

Pusiau sintetinė alyva yra sintetinės ir mineralinės alyvos hibridas. Tiesa, „pusiau“ sintetinė nėra visiškai tikslu, nes naftos produktų tokioje alyvoje yra apie 30 proc., ne 50, todėl kai kurie gamintojai ją dar vadina „dalinai“ sintetine – part synthetic.

Kuri geriausia? Pusiau sintetinė yra brangesnė, nei sintetinė, todėl laikoma geresne. Mineralinės alyvos asortimentas mažas, o kainos didelės, todėl ji kasdien naudojamuose automobiliuose naudojama gana retai. 

ACEA ir API 

ACEA yra Europos automobilių gamintojų asociacija - Association des Constructeurs Europeens d’Automobiles, kuri susitarė, kaip bus žymimos alyvos savybės.

API yra Amerikos degalų institutas (American Petroleum Institute), pasiūlys savos standartus. Lietuvoje dažniau rasite tepalus su ACEA ženklinimu. O jis yra toks: 

ACEA A3/B3 arba ACEA C2 

A3/B3 žymimos alyvos skirtos dyzeliniams arba benzininiams varikliams. Tai universali alyva, tinkanti senesniems automobiliams. 

C2 – taip pat universali alyva, skirta automobiliams su geresne išmetimo sistema – katalizatoriumi. 

E4 – komercinio transporto dyzelinių variklių alyva. 

Jei automobilis yra 10-15 metų senumo ir naujesnis, pilti reiktų alyvą, žymimą C raide. 

Kodų ir sutrumpinimų yra dar daugiau. Pirkdami alyvą internetu, turėtumėte atkreipti dėmesį į šiuos išvardintus žymėjimus, kadangi jie yra svarbiausi. Beje, ar žinojote, kad visos autodalys internetu pigiausios? Be to pasirinkimas yra kur kas didesnis, nei fizinėje parduotuvėje. Ypač kalbant apie alyvą. 

Rinkdamiesi alyvą atkreipkite dėmesį ir į gamintoją. Mažiau žinomų gamintojų alyva kokybe dažnai neatsilieka nuo žinomų, o kartais net ir viršija visus lūkesčius, todėl alyvą rinkitės atsargiai ir gerai įsiskaitykite į aprašymą. 

Nusipirkote ir supylėte ne tą alyvą? Nieko baisaus. Jei toli ir ilgai nevažiuosite, sumaišyti alyvas nėra didelė tragedija. Tiesiog turėkite omenyje, kad artimiausiu metu turėsite alyvą pasikeisti. Bus proga pasikeisti ir kuro bei tepalo filtrus, kurie pagerina variklio darbą gana ženkliai.

 

Užs. nr. 1474

Dalintis naujiena

Rekomenduojami video